تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 216228
مفتی زامبیا در گفتگو با تقریب:

تمسک به قرآن راه دستیابی به وحدت است

مفتی زامبیا با اشاره به آیات زیاد قرآن که بر مسئله لزوم وحدت بین مسلمانان و دوری از اختلاف تاکید دارد، اظهار داشت: تمسک به قرآن راه دستیابی به وحدت است.
تمسک به قرآن راه دستیابی به وحدت است
در آستانه بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی "اسد الله غالب" درگفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) خواستار بهره گیری از آموزه های قرآنی برای مقابله با چالشهای فراروی جهان اسلام شد و تمسک به کلام الله مجید را از اصلی ترین راههای دستیابی به وحدت برشمرد.
 
وی با اشاره به هفته وحدت و برگزاری کنفرانس وحدت تاکیدکرد: گردهمایی هر ساله علمای شیعه و سنی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود حرکت مبارکی است که می تواند به عنوان مقابله به مثل مناسب در برابر اقدامات تکفیریها مطرح شود.
 
مفتی زامبیا در ادامه به نقش رسانه ها درگسترش خشونتهای مذهبی درجهان اسلام اشاره کرد و گفت: مسئله وحدت و تقریب حلقه گمشده ای است که کمبود آن به شدت در رسانه ها به ویژه رسانه های جهان اسلام مشهود است که امید است اتحادیه هایی که در این زمینه تشکیل شده بتواند به همگرایی بین رسانه های جهان اسلام کمک کند.
 
وی همچنین با تقدیر از فعالیتهای مجمع تقریب از جمله برگزاری کنفرانس وحدت و تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ایجاد تعاملات دینی و فرهنگی و آکادمیک در کشورهای اسلامی را خواستار شد.
 
 

 
https://taghribnews.com/vdcirqarvt1azr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی