تاریخ انتشار۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 54622
نماینده بعثه مقام معظم رهبری:

اسلام دین وحدت و قرآن کتاب بیداری است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری تاكيد كرد: اگر عزت اسلام را می خواهیم باید مسلمانان جهان را بیدار کنیم و بصیرت بخشیم اگر امروز این بیداری شکل نگیرد، فردا دیر است.
اسلام دین وحدت و قرآن کتاب بیداری است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام نجفی روحانی روز گذشته در همایش اسلام تبلور وحدت و بیداری که با حضور علما، مدیران، استادان و طلاب حوزه علمیه استان گلستان در مدینه منوره برگزار شد گفت: سفر به سرزمین وحی آرزوی هر مسلمانی است سفر شما عالمان و اندیشمندان به این مکان مقدس باید با دیگران متفاوت باشد، زیرا شما دارای مشعل فروزان علم هستید وظرفیت دریافت حقایق را دارید.

وي با اشاره به ضرورت وحدت و یکپارچکی میان مسلمان اظهار داشت: وحدت باید ابتداء در دل انسان ها ایجاد شود و انسان از اضطراب و تردید بیرون آید و موحد واقعی شود که یکی از اهداف مهم این سفر همین است سپس باید به دنبال وحدت اجتماعی رفت که عزت و عظمت جامعه اسلامی در گرو این وحدت است.

حجت الاسلام نجفی روحانی تاکید کرد: امروز دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین فرق مسلمان می باشند آن ها نمی خواهند اسلام اصیل و ناب در جهان اسلام گسترش یابدآن ها دنبال ترویج اسلام آمریکایی هستند که هیچ خطری برای آن ها ندارد اینجا رسالت علماء سنگین می شود که باید مردم را متحد و بیدار و هشیار سازند. 


نماینده بعثه مقام معظم رهبری افزود: آیا اگر مسلمانان بیدار بودند دشمن می توانست در جنگ احد آن ها را شکست دهد و حمزه سید الشهداء را شهید و دندان پیامبر را بشکند؟ این حوادث ناگوار به سبب دنیا گرایی و بی بصیرتی و غفلت برخی مسلمانان بود که چنین حوادثی رخ داد، ما نیز باید امروز مواظب باشیم بصیر و خبیر و هشیار و دشمن شناس باشیم تا مبادا برخی حوادث تلخ تاریخ صدر اسلام تکرارشود.

وی با بیان این که اگر عزت اسلام را می خواهیم باید مسلمانان جهان را بیدار کنیم و بصیرت بخشیم اگر امروز این بیداری شکل نگیرد، فردا دیر است، سپس افزود: اگر خودمان بیدار و هشیار نباشیم هرگز نخواهیم توانست دیگران را بیدار کنیم؛ هرگز خفته نتواند خفته ای را بیدار کند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر امروز میان همه مسلمانان جهان وحدت و یکپارچکی وجود داشت به یقین همه مسلمانان بیدار بودند اوضاع آن ها جور دیگری بود کسی جرات جسارت و تجاوز و تعدی به آن ها را نداشت و نمونه آن اتحاد قبیله اوس وخزرج و بیداری مسلمانان در زمان پیامبراکرم (ص) که اقتدار اسلام تبلور یافت و آن حضرت به کشور های بزرگ نامه نوشت وآن ها را به اسلام دعوت کرد.

وی درادامه اظهارداشت: اسلام دین وحدت و قرآن کتاب بیداری است و اگر مسلمان به قرآن توجه نکنند و بیدار نشوند دشمنان همه چیز آنها را خواهند زیرا وقتی انسان خواب باشد هر دزدی طمع در سرقت خانه اورادر سر می پروراند.

https://taghribnews.com/vdcirqaw.t1a5r2bcct.html
مرجع : Hajj.ir
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی