تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 176124

امضای یادداشت تفاهم میان مجمع جهانی تقریب و دانشگاه جامع امام حسین(ع)/ آیت الله اراکی: امروز ایران مهد تولید علم است

دبیر کل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی تأکید کرد: اگر دانشگاهها و حوزه های علمیه در زمینه تقریب فعال شوند، موفق تر خواهند.
امضای یادداشت تفاهم میان مجمع جهانی تقریب و دانشگاه جامع امام حسین(ع)/ آیت الله اراکی: امروز ایران مهد تولید علم است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا)، "آیت الله آراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان مجمع تقریب و دانشگاه امام حسین(ع) طی سخنانی با بیان اینکه امروز ایران مهد تولید علم است، گفت: ما باید در این زمینه تلاش بسیار زیادی داشته باشیم.

وی افزود: امروز ایران در زمینه تولید علم اصلا قابل مقایسه با سایر کشورهای اسلامی نیست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: امروز ایران مرکز تفکر اسلامی است و آن زمانی که مصری ها و یا سایر کشور های اسلامی کتاب می نوشتند و ما می خواندیم گذشته است اکنون ما کتاب می نویسیم و آنها می خوانند.

آیت الله اراکی خاطرنشان ساخت: در رابطه با تقریب انتظارات زیادی از دانشگاهها وجود دارد و اولین انتظار ما این است که دانشگاهها و حوزه های علمیه پیرامون تقریب فعال شوند که اگر در این زمینه فعال شوند موفق تر خواهند بود.

دبیر کل مجمع تقریب تأکید کرد: اگر دانشگا هها در حوزه تقریب به طور جدی وارد عمل شوند عمده مشکلات تقریب از این طریق حل خواهد شد.

آیت الله اراکی گفت: ما به عنوان جهان اسلام مشترکاتی داریم که یکی از آنها دشمن مشترک است و این دشمن مشترک اجازه نخواهد داد که پیشرفت کنیم تجربه 200 ساله استعمار بر کشور های اسلامی ما را به این نتیجه رسانده که آنها نمی گذارند که ما به پیشرفت برسیم.

وی افزود: امروز اگر جهان اسلام متحد نشود بازهم غرب ما را به جان هم خواهد انداخت و بر ما تسلط خواهد شد و به وجود آمدن مسئله تکفیر برای این بود که جلوی بیداری اسلامی که امام راه انداخته بود را بگیرد.

آیت الله اراکی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شدت رشد اسلام در غرب فراگیر شده است برای نمونه در انگلیس تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط 500 مرکز اسلامی وجود داشت اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 2500 مرکز جدید اسلامی در انگلیس راه اندازی شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به دشمنی غرب بویژه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جنگ اصلی ما با آمریکا درست همان جنگ فرهنگی است .

وی گفت: جنگ ایران و آمریکا جنگ دو تمدن است ایران به دنبال فتح کشور ها نیست بلکه آمریکا می داند که انقلاب اسلامی ایران به دنبال چیز دیگری است و آن فتح قلب ها و اندیشه ها است.

آیت الله اراکی با اشاره به بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه اظهار داشت: بیداری اسلامی منطقه در حال پیشرفت و گسترش است و حرکت بیداری اسلامی که توسط امام راحل پایه گذاری شده اکنون روبه جلو است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک جهش عظیم در جوانان جهان به وجود آورده است اظهار داشت: امروز فرهنگ نو در جهان فرهنگ انقلاب اسلامی است و فرهنگ آمریکایی یک فرهنگ قدیمی شده است و جنگ امروز غرب با ایران جنگ میان این دو فرهنگ است.

آیت الله اراکی در پایان ابراز امیدواری کرد یک کمیته کاری مشترکی میان مجمع جهانی تقریب و دانشگاه جامع امام حسین ایجاد شود.

دکتر  محمد رضا حسنی رئیس دانشگاه جامع امام حسین نیز پیش از سخنرانی آیت الله اراکی به ارائه گزارش مفصلی از فعالیت ها، برنامه ها، اهداف و بخش های مختلف این دانشگاه ارائه کرد.

 یادداشت تفاهم همکاری میان مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی و دانشگاه امام حسین(ع) روز دوشنبه طی مراسمی توسط آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و "دکتر محمد رضا حسنی" رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) به امضا رسید.

در این مراسم دکتر "محمد رضا گلرو" معاونت برنامه ریزی و اجرایی مجمع جهانی تقریب و "عبدالله سهرابی" معاون اجتماعی و امور بانوان مجمع جهانی تقریب حضور داشتند.
https://taghribnews.com/vdcirqaz5t1ayz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی