تاریخ انتشار۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 262425

محله الوعر حمص در آستانه پاکسازی کامل/ اعلام توافقی نظامی میان روسیه و آمریکا دربارۀ سوریه

آخرین مذاکرات برای خروج تروریست ها از محله الوعر شهر حمص همچنان ادامه دارد.
محله الوعر حمص در آستانه پاکسازی کامل/ اعلام توافقی نظامی میان روسیه و آمریکا دربارۀ سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع آگاه اظهارداشت: آخرین دور گفت و گوها برای رسیدن به توافقی درباره خروج تروریست ها و خانواده های آن ها از محله الوعر شهر حمص امروز انجام می شود.
 
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این مذاکرات درباره شمار افراد مسلحی که باید از این محله خارج شوند از روز دوشنبه گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و نخستین گروه از این افراد به همراه خانواده های خود، هفته آینده از این محله خارج می شوند.
 
برخی منابع در فضای مجازی نیز مقصد تروریست هایی که از محله الوعر خارج می شوند را شهر جرابلس در شمال شرق استان حلب اعلام کردند.
 
در نخستین مرحله از توافق آتش بس در محله الوعر حمص در دسامبر سال 2015 میلادی٬ 720 تروریست به همراه خانواده های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی افراد مسلح این توافق ناتمام ماند.
 
دو گروه دیگر از تروریست ها اوایل مهرماه 95 براساس توافق با دولت سوریه از محله الوعرخارج شدند ولی شماری از تروریست ها از خروج از شهر خودداری کردند.
 
در آتش بس سال 2014 تروریست ها ازمحله های مسکونی شهر حمص عقب نشینی کردند، اما مناطقی مانند' الوعر' همچنان در دست آنان باقی ماند.
 
اعلام توافقی نظامی میان روسیه و آمریکا دربارۀ سوریه
 
واشنگتن، مسکو و آنکارا در زمینه ایجاد کانال تماس جدید در سطح ژنرال های 3 کشور برای جلوگیری از هر گونه حادثه و تامین امنیت پرواز در جریان عملیات بر فراز سوریه توافق کردند.  
 
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، ژنرال ژوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در تشریح نتایج دیدار سه جانبه اش با والری گراسیمف و خلوصی آکار همتایان روس و ترکیه ای خود در شهر آنتالیا این توافق را رسانه ای کرد.
 
دانفورد تصریح کرد که موضوع این دیدار که در سطح ژنرال های 3 کشور انجام شد، زمینه سازی برای کاهش تنش و جلوگیری از هر گونه حادثه حین پرواز هواپیماهای روس، آمریکا و ترکیه در آسمان سوریه بود.  
 
وی با تاکید به ضرورت ایجاد تماس گسترده در این زمینه گفت که روسیه و آمریکا در ماه های اخیر توانستند مانع وقوع حادثه میان هواپیماهایشان در سوریه شوند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcirrarwt1aq52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی