تاریخ انتشار۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 210729
آیت‌الله آملی لاریجانی:

اعتراف آمریکا به نقش مهم ایران در سوریه، از باب اقتدار ملت ماست

رئیس دستگاه قضا : آمریکایی‌ها پس از چند سال لاف و گزاف پذیرفتند که ایران نقش مهمی در قضیه سوریه دارد که البته آنها برای خوشامد ما این کار را نکردند بلکه این امر از باب اقتدار مردم ماست و ما باید این اقتدار را حفظ کنیم.
اعتراف آمریکا به نقش مهم ایران در سوریه، از باب اقتدار ملت ماست
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) آیت الله آملی لاریجانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع روحانیون و ائمه جمعه استان اظهار داشت: فیلسوفان پیش‌بینی می‌کردند که جدایی دین از سیاست و زندگی مردم رخ خواهد داد اما خودشان بعد از چند سال به این نتیجه رسیدند که دین در حال بازگشت به زندگی بشر  است.

وی افزود: علاوه بر اینکه انقلاب یک تجربه نو بود نه تنها ثابت کرد دین در سرنوشت انسان‌ها نقش دارد بلکه دین را به منصه ظهور در زندگی انسان‌ها رساند.

رئیس قوه قضاییه افزود: جمهوری اسلامی برای حکومت‌های منطقه و دولت‌های سلطه به دلیل نحوه اعتقادات یک زلزله بود، جمهوری اسلامی نظامی را پایه‌ریزی کرد که در آن زمان نو و بی‌بدیل بود و یک زلزله اعتقادی محسوب می‌شد.

آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی نظامی را ایجاد کرده که دارد به لحاظ فکری بمباران می‌شود و سی و چند سال است که دارد مورد تهاجم قرار می‌گیرد، اینها در این تهاجم به نیروی انسانی ما هم رحم نکردند و با ترور تلاش کردند ما را از پا بیاندازند اما این نظام سر پا ایستاد، حالا زمانی رسیده که ما باید به میدان بیاییم و اینها را روشنگری کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: امام راحل فرموده بودند که من یقین دارم شما همه کشورهای استکباری را شکست خواهید داد، وقتی امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند نه به لحاظ اینکه آنها نتوانند یک بمب بزنند بلکه یعنی نتوانستند این نظام را از پا بیندازند.

وی افزود: در موضوع سوریه شما دیدید که همه تلاش داشتند سوریه و جبهه مقاومت را شکست بدهند اما مقام معظم رهبری گفتند که اگر سوریه شکست بخورد تنها سوریه شکست نخورده بلکه امنیت داخل کشور منوط بر پیروزی سوریه است،آمریکایی‌ها تازه بعد از سال‌ها فهمیده‌اند که ایران در موضوع سوریه نقش کلیدی دارد و باید حضورش جدی گرفته شود.
آملی لاریجانی گفت: ما روحانیون باید در رفتار و بصیرت بخشی‌مان حرف برای گفتن داشته و توجه داشته باشیم که جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ است.
وی با بیان اینکه جاذبه جمهوری اسلامی به لحاظ قدرت‌های سیاسی و نظامی نیست، گفت: بلکه خاص بودن این قدرت به لحاظ داشتن یک اعتقاد خاص است، اینکه این نظام توانسته مردم را به صحنه بکشد و آن‌ها را در تصمیم‌سازی دخالت دهد اما با این قید که اینها همه در چهارچوب مسائل دینی و اسلامی شکل می‌گیرد.
آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه نظام‌های سلطه از ابتدای انقلاب با انواع کودتا، تحریم، ترور و تحریک قومیت‌ها در صدد وارد کردن فشار بر ما بودند، گفت: مستکبران در جریان فتنه 88 با ورود به میدان فتنه‌گران را حمایت کردند و فکر کردند اینگونه اتفاقات در کشور ما می‌تواند موفق شود.

وی افزود: نظام اخلاقی، قرآنی، نظام‌های سیاسی برآمده از دین و نظام‌های اقتصادی سالم از نظر قرآن مهم است، انقلاب اسلامی صرفاً این نیست که یک نظام سیاسی ایجاد کند بلکه نظام باید برپایه معارف دینی برپا شده باشد و این معارف در آن جاری و ساری باشد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در روایات ما همه چیز آمده و نمی‌توان تصور کرد که درباره نحوه معیشت چیزی نگفته باشند، امروز دین با شبهاتی مواجه شده که در گذشته این مسائل نبوده است، برخی از روشنفکران در داخل کشور مطالبی را از روشنفکران غربی ترجمه می‌کنند که فکر و ذهن مخاطب را دارای شبهه می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه و کانال‌های فارسی زبان امروز مخاطب شما را با شبهه مواجه کرده‌اند، گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به این مخاطبان بی تفاوت باشیم بلکه باید پاسخی برای آنها پیدا کنیم، پس یک وظیفه ما استخراج معارف دینی و پاسخ به شبهات فکری جامعه است که به واسطه تلاش غربی‌ها ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ دین هم یکی از وظایف ماست، گفت:  بدانید تبلیغ شکل و شیوه‌های متعدد دارد، هرچند که بهترین آن مرجع تبلیغ است اما این منافاتی با استفاده از شیوه‌های جدید تبلیغ ندارد.
لاریجانی افزود: وظایفی که برای روحانیون وجود دارد یکی دیگرش بحث عمل است، در یک نظام دینی که با خون شهدا آبیاری شده است این نظام به ورود روحانیت در حوزه عمل نیاز دارد، در قانون اساسی مکرر آمده است که روحانیت باید به میدان عمل بیاید.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ولی فقیه عهده دار نظام هستند در همین قانون اساسی شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری داریم که روحانیون باید در این زمینه‌ها حضور داشته باشند، حتی دادستان کل باید مجتهد و روحانی باشد، رئیس دیوان عالی باید مجتهد باشد، حتی خیلی از فقها و بزرگان معتقدند که قاضی هم باید مجتهد باشد، اینها همگی نشان می‌دهد که روحانیون باید به صحنه بیایند و در بعد عمل ورود پیدا کنند اما اینها نیاز به این دارد که روحانیون تدبر در فقه کنند.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ما هم وظیفه داریم روشنگری کنیم و اهمیت مردم‌سالاری دینی را بیان کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه ایستادگی ملت ایران جبهه استکبار را به‌زانو درآورده است، اظهار کرد: لحن آمریکا و غربی‌ها قبل و بعد از برجام‌ را ببینید. در قضیه سوریه تمام کشورها به شکست مقاومت کمک کردند، اما ایران با تدبیر مقام معظم رهبری که با تیزبینی امنیت سوریه را امنیت ایران دانستند، ایستادگی کرد و نگذاشت سوریه شکست بخورد.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از چند سال لاف و گزاف پذیرفتند که ایران نقش مهمی در این قضیه دارد که البته آنها برای خوشامد ما این کار را نکردند بلکه این امر از باب اقتدار مردم ماست و ما باید این اقتدار را حفظ کنیم.
 
https://taghribnews.com/vdciruar3t1azy2.cbct.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی