تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 170229
نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان:

حج فرصتی شایسته و صادق برای نهادینه شدن وحدت اسلامی است

تنا – بیروت
نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با تاكید بر لزوم بهره گیری از فضای موسم حج برای نهادینه سازی فرهنگ انسجام و وحدت اسلامی، اظهار داشت: اسلام دین وحدت، محبت، احترام متقابل و اعتماد است.
حج فرصتی شایسته و صادق برای نهادینه شدن وحدت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ عبدالامیر قبلان در پیامی به مناسبت فرارسیدن موسم حج امسال، با تبریك این مناسبت به مسلمانان جهان خاطرنشان كرد: در این مناسبت مبارك همه مسلمانان را به وحدت و همكاری و دوری از اختلافات فرامی خوانیم.

وی افزود: همه مسلمانان باید پیرامون كلمه "بر" و "تقوی" گردهم آیند و از فتنه ها دوری گزینند تا در زمره بندگان صالح الهی و متمسكین به تقوی قرار گیرند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در ادامه خطاب به حجاج بیت الله الحرام، اظهار داشت: حج فرصتی شایسته و صادق برای نهادینه شدن وحدت اسلامی است و همچنین اسلام دین وحدت و خیرو همكاری بین مسلمانان است كه در حج نمود و ظهور می یاید.

وی در ادامه تاكید كرد:وحدت اسلامی از مكه مكرمه آغاز می گردد گو این كه اسلام، نابودی شرك و گمراهی و تفرقه را از این مكان مقدس آغاز كرد و دین اسلام امت اسلامی از غرب تا شرق آن را در مكه گردهم می آورد تا مناسك حج را به انجام رساند.

شیخ قبلان در ادامه بیان داشت: دین نزد خداوند اسلام است؛ و آن دین واحد و راهی مستقیم می باشد؛ دین اسلام دین حق و صداقت و عدل و مساوات است لذا از همه حجاج می خواهیم از انحراف، فتنه و منكرات كه با اسلام در تضاد است دوری كنند و در همكاری با یكدیگر وحدت داشته باشند.
https://taghribnews.com/vdciruaz3t1ayr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی