تاریخ انتشار۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 255829

علما، مقامات سیاسی کشورها و رسانه ها،مسؤولیت مهمی در زمینه وحدت و تقریب مذاهب دارند

رئیس انجمن همبستگی اهل بیت(علیهم السلام)" در ترکیه، با بیان نقش و مسؤولیت مهم علما، مقامات سیاسی کشورها و رسانه ها در زمینه وحدت، خواهان گسترش فعالیتهای تقریبی در تمامی کشورهای اسلامی شد.
علما، مقامات سیاسی کشورها و رسانه ها،مسؤولیت مهمی در زمینه وحدت و تقریب مذاهب دارند
"علی یرال" رئیس و مؤسس "انجمن همبستگی اهل بیت(علیهم السلام)" در ترکیه و  اولین برگزار کننده جشنواره غدیر در این کشور، در مورد راههای عملی تقریب گفت: علمای دین مسؤولیت مهمی در زمینه وحدت اسلامی در جهان برعهده دارند و باید عالم  و عمل کننده به وحدت اسلامی باشند. وی تأکید کرد که وحدت نباید فقط در حد شعارها و سخنرانی های باقی بماند، بلکه ما باید با ایمان و اخلاص باطن در پی عملی کردن صفوف وحدت باشیم.

"علی یرال" افزود: مسؤولیت بعدی بر گردن مقامات سیاسی کشورهاست که واجب است با اخلاص کامل به توحید صفوف و تقریب طوایف و مذاهب بپردازند.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش مهمی از مسؤولیت وحدت و تقریب مذاهب بر عهده رسانه هاست، از رهبر و دولت و مردم ایران به خاطر انجام فعالیتهای تقریبی، احیای میراث اسلامی، اعتلای کلمه حق و دفاع از رسول خدا (ص) قدردانی کرد.

رئیس انجمن همبستگی اهل بیت(علیهم السلام) ترکیه افزود: ایران از همه مظلومین و ستمدیدگان جهان، اعم از شیعه و سنی در پاکستان و عراق و سوریه و بحرین و عربستان و یمن و کشورهای آفریقایی همانند نیجریه و سودان و ... و حتی غیر مسلمانان دفاع می کند، اینها اقدامات بزرگ و شایان تقدیری است.

یرال ادامه داد: امیدواریم همه کشورهای اسلامی چنین کارهایی انجام دهند؛ زیرا وحدت و اسلام فقط منوط به ایران نیست و ایران تنها کشور مسلمان نیست، ترکیه، مصر، عربستان، هند، پاکستان، اندونزی و مالزی  کجا هستند؟همه اینها کشورهای بزرگی هستند و امکانات خوبی دارند و باید همانند ایران، چنین فعالیتهایی تقریبی برای توحید صفوف مسلمین و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیستها انجام دهند.
 
گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی
https://taghribnews.com/vdcirwar3t1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی