تاریخ انتشار۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 175224

دیدار رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي با قائم مقام دانشگاه علوم قرآني جاكارتا و اساتيد و طلاب مدرسه علميه صديقه زهرا (س) اندونزی

تهذيب نفس در ميان طلاب از اهميت بسياري برخوردار است و اگر فرد طلبه بخواهد در كارهاي خود موفق باشد بايد تقوا داشته و همه كارها را براي رضاي خداوند انجام دهد.
دیدار رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي با قائم مقام دانشگاه علوم قرآني جاكارتا و اساتيد و طلاب مدرسه علميه صديقه زهرا (س) اندونزی
رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي در دیدار با پرفسور درويش هود قائم مقام دانشگاه علوم قرآني جاكارتا که در روز شنبه ۱/۹/۹۳ برگزار شد گفت: به نظر مي‌رسد پرداختن به موضوع هرمنوتيكي امر بسيار مهمي است كه پيشنهاد مي‌شود با حضور اساتيد ايراني كارگاه‌هاي آموزشي در اين خصوص برگزار شود.
وي گفت: همكاري ميان دو كشور در زمينه مسائل ديني و قرآني امري است كه موجب خشم دشمنان شده و توطئه آنها را خنثي مي‌كند.
دكتر مختاري اذعان داشت: بايد با همه وجود در عرصه مسائل ديني و ترويج مباحث اسلامي تلاش كنيم تا از اين طريق در برابر دشمنان ايستادگي كرده و اجازه عملي شدن توطئه‌هاي آنها را ندهيم.

 پرفسور درويش هود قائم مقام دانشگاه علوم قرآني جاكارتا نيز در اين ديدار بر گسترش همكاري ميان دو طرف تاكيد كرد.

 رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي همچنین نشستی صمیمی با اساتيد و طلاب مدرسه علميه صديقه زهرا(س) اندونزي در تاريخ ۳/۹/۹۳ داشت . در اين مراسم كه جمع زيادي از طلاب و اساتيد مدرسه علميه صديقه زهرا(س) اندونزي حضور داشتند، حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر مختاري رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي با قرائت حديثي از حضرت علي(ع) كه مي‌فرمايند؛ لا يحصل العلم الا بخمسه اشيا، اولها بكثره السوال و ثانيها بكثره الاشتغال و ثالثها بكثره الافعال و رابعها بخدمه الرجال و خامسها باستعانه ذي الجلال گفت: اين حديث يعني علم اگر بخواهد حاصل شود بايد ۵ چيز باشد، اول سوالات زياد مطرح شود، دوم درگير بودن با مسائل علمي، سوم تهذيب نفس، چهارم خدمت به خلق و پنجم كمك از حضرت حق.
وي بيان داشت: اگر هر طلبه در طول دوران تحصيل خود بر اين اساس توجه داشته و به اين موضوع واقف باشد، قطعا پيشرفت كرده و مي‌تواند به مدارج علمي بالاتري با تهذيب نفس برسد.

رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي اذعان داشت: تهذيب نفس در ميان طلاب از اهميت بسياري برخوردار است و اگر فرد طلبه بخواهد در كارهاي خود موفق باشد بايد تقوا داشته و همه كارها را براي رضاي خداوند انجام دهد.
حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر مختاري در پايان اين جلسه به سئوالات طلاب پاسخ داده و خاطراتي از دوران طلبگي خود در مدارس علميه بیان كرد.

 
https://taghribnews.com/vdcirwaz5t1ayr2.cbct.html
مرجع : رايزني فرهنگي ايران در اندونزي
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی