تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 195727
//2خبر از بحرين//

توطئه عربستان برای استخدام شیعیان بحرینی /حبس شیخ علی سلمان اشتباه بزرگ نظام است

اسناد ویکیلیکس نشان می دهد كه سازمان کل اطلاعات عربستان خواستار جلوگيری از حضور شيعيان در همه طرح های اعطايی ریاض به بحرين شده است.
توطئه عربستان برای استخدام شیعیان بحرینی /حبس شیخ علی سلمان اشتباه بزرگ نظام است

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، ریاست سازمان کل اطلاعات عربستان در تلگرافی که محتوای آن فاش شده، خواستار " اقدام راهبردی و امنیتی مشترک درباره کسانی شده است که در بحرین پست و منصب می گیرند تا این امر همسو با منافع عربستان باشد. این تلگراف همچنین خواهان جلوگیری از هرگونه حضور شیعیان درطرح هایی شده که عربستان به بحرین اعطا می کند."
 
این تلگراف خواستار "بررسی روند امور دانشگاه خلیج (فارس) و شهرک پزشکی ملک عبدالله از طریق رایزن فرهنگی (عربستان) در بحرین شده است."
 
این دانشگاه منطقه ای عربی مورد تایید وزارت آموزش عالی بحرین است و شورای همکاری خلیج فارس آن را اداره می کند و عضو اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام است. شهرک پزشکی ملک عبدالله هم شهرکی است که با کمک یک میلیارد ریال سعودی ملک عبدالله پادشاه سابق سعودی به بحرین ساخته شد.

خبر ديگر اين كه معاون دبیرکل جمعیت الوفاق حبس شیخ علی سلمان را اشتباه بزرگ نظام بحرین توصیف کرد.
حجت الاسلام الدیهی،گفت: حکم زندان شیخ علی سلمان، نشان از ناتوانی حکومت درحل بحران و افزایش ظلم و نادیده گرفته شدن حقوق مردم دارد و این امر صحیح بودن مواضع ما رادر احقاق حقوقمان و نیل به آزادی ثابت می کند.
 
شیخ الدیهی افزود: حکم حبس شیخ علی سلمان نه تنها آتش انقلاب مردم بحرین را خاموش نمی کند بلکه این اقدام ظالمانه موجب شعله ور شدن آتش انقلاب می شود. محاکمه ای ساختگی و غیرعادلانه انجام گرفت تا آنجا که حتی حق دفاع را به شیخ علی سلمان ندادند. این افکار عمومی است که در این خصوص قضاوت خواهد کرد.
 
معاون دبیرکل جمعیت الوفاق با اشاره به نقش شیخ علی سلمان در توانایی این جمعیت نسبت به پیشبرد اهداف خود تصریح کرد: اگر آنها یک شیخ علی سلمان را دستگیر کردند، در این کشور و خارج از آن هزاران نفر مانند شیخ علی سلمان با تفکرات او وجود دارند که با توان هر چه بیشتر به سمت عدالت، آزادی و دموکراسی حرکت می کنند.
 
وی همچنین گفت: جمعیت الوفاق آمادگی خود را برای حل مشکلات ازطریق گفت وگو اعلام و تأکید کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcirwazyt1a3y2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی