تاریخ انتشار۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 241220
در دیدار معاون دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق؛

شمخانی: برخی کشورهای خارجی و منطقه مایل به حل مسئله داعش نیستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر اتحاد و انسجام میان اقوام و گروه های مختلف در چارچوب عراق متحد تاکید کرد و گفت: برخی طرف های خارجی و کشورهای منطقه ای مایل به حل مسئله داعش نیستند.
شمخانی: برخی کشورهای خارجی و منطقه مایل به حل مسئله داعش نیستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، برهم صالح معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.
 
شمخانی در این دیدار با اشاره به رابطه دیرینه و گرم جمهوری اسلامی ایران با گروه های کردی در عراق اظهار داشت: دوستی و مودت عمیق میان ایران و برادران کرد عراقی حاصل همکاری و مبارزه مشترک در طول سال های متمادی در میدان های سخت و پر تنش بوده وغیر قابل گسست است.
 
وی با آرزوی سلامتی برای جلال طالبانی دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق از وی به عنوان دوست و هم رزم سال های خون و خطر یاد کرد و اظهارداشت: شخصیت پرجاذبه، درایت و نقش ارزنده مام جلال در مبارزه با استبداد واستعمار هرگز از خاطره مردم عراق محو نخواهد شد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی اتحاد و انسجام میان اقوام و گروه های مختلف در چارچوب عراق متحد را مهمترین اولویت برای گذار از بحران امنیتی جاری و غلبه بر عوامل تروریستی عنوان کرد و اظهار داشت: منافع راهبردی عراق و قدرت منطقه ای آن صرفا با تقویت عراق یکپارچه و متحد قابل تحقق است.
 
وی با اشاره به آثار خسارت بار بحران امنیتی حاصل از اقدامات گروه های تروریستی تکفیری در عراق افزود: متاسفانه بیشترین آسیب از حضور داعش را شهروندان اهل سنت متحمل شده اند و این تجربه نشان می دهد فاصله گرفتن از عراق یکپارچه موجب بی ثباتی، صدمه و خسارت می شود.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: نابودی داعش در عراق عامل موثری در ایجاد همبستگی و تقویت هویت ملی خواهد بود و به همین دلیل برخی طرف های خارجی و کشورهای منطقه ای با حفظ زمینه ها و تفکرات داعش ساز مایل به حل این مسئله نیستند.
 
**ظرفیت امروز عراق به واسطه مرجعیت دینی در بسیاری از کشورهای منطقه تنها یک آرزوست
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی، مهمترین نماد کارآمدی یک حکومت را توان مقابله با تهدیدهای عظیم امنیتی دانست و افزود: ظرفیت و توانی که امروز در عراق به واسطه مرجعیت دینی، شجاعت نیروهای نظامی و مردمی و تدبیر دولت بوجود آمده است در بسیاری از کشورهای مدعی در منطقه، تنها یک آرزوست.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت و گو و مفاهمه را تنها مسیر دستیابی به توافق برای حل مشکلات و اختلاف نظرهای احتمالی عنوان کرد و اظهار داشت: حضور و مشارکت همه طرف ها و جلوگیری از تاثیر گذاری اراده بدخواهان عراق در تصمیم گیری های سیاسی عامل اصلی در تقویت ظرفیت های داخلی برای غلبه بر مشکلات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است.
 
شمخانی در پایان با اعلام آمادگی برای توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی با اقلیم کردستان درچارچوب راهبردهای دولت مرکزی عراق گفت: انسجام و مودت روز افزون میان گروه های کردی برای مشارکت فعال در ساختار سیاسی و اقتصادی عراق متحد، سیاست غیر قابل خدشه جمهوری اسلامی ایران است.
 
**برهم صالح: جمهوری اسلامی ایران هم پیمان استراتژیک ما
 
برهم صالح معاون دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در این ملاقات با تشکر از اقدامات ارزنده و حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد: گسترش روابط و همکاری ها با ایران برای کردستان عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
وی افزایش هوشیاری نسبت به تحرکات دشمنان و تفکرات تکفیری برای جلوگیری ازتوسعه حضور و نفوذ تروریسم را مورد تاکید قرار داد و گفت: خشکاندن ریشه های کشتار، بی ثباتی و نفرت تنها با مبارزه بی امان با تروریسم فراهم می شود.
 
معاون دبیرکل اتحادیه میهنی همچنین خاطرنشان کرد: ما جمهوری اسلامی ایران را هم پیمان استراتژیک خود می دانیم و از نقش سازنده تهران در مقابله با تروریسم و پشتیبانی از مردم عراق برای برقرار ی ثبات و امنیت در این کشور قدردانی می نماییم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcirzarut1a5r2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی