تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 261327

جبنش اسلامی نیجریه خواستار آزادی علامه زکزاکی شد

اعضای جنبش اسلامی و شیعیان نیجریه در شکایت نامه ای به معاون رئیس جمهوری این کشور خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسرش از زندان شدند.
جبنش اسلامی نیجریه خواستار آزادی علامه زکزاکی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اعضای جنبش اسلامی نیجریه، در شکایت نامه ای به "یمی اسینباجو" معاون رئیس جمهوری این کشور، خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی،رهبر شیعیان نیجریه و همسرش بر اساس حکم دادگاه عالی فدرال «آبوجا» در این زمینه شدند.

 «فمی فلانا»، وکیل زکزاکی در شکایت نامه ارائه شده به «اسینباجو» از طریق دفتر دادستان کل و وزیر دادگستری،گفت: دولت فدرال کماکان با سرپیچی از حکم دادگاه فدرال، دستور آزادی شیخ زکزاکی و همسرش را نقض می کند.

وی افزود:بر اساس حکم قضایی در روز دوم دسامبر 2016 ،دادگاه عالی فدرال اعلام کرد که ادامه بازداشت شیخ زکزاکی و همسرش "حاجیه زینت ابراهیم الزکزاکی" غیر قانونی و مغایر با قانون اساسی است؛ دادگاه دستور آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسرش با اولتیماتوم 45 روزه را اعلام کرد.

وکیل زکزاکی همچنین خاطر نشان کرد: اگرچه مهلت قانونی در این زمینه روز 16 ژانویه 2017 به پایان رسیده است اما دولت نیجریه از آزادی موکلانش امتناع کرده است.

وی افزود:دولت فدرال از دیگر بندهای مندرج در حکم قاضی دادگاه فدرال نیز سر باز زده است.

گفتنی است، اعضای جنبش اسلامی نیجریه مراسمی را برای گرامیداشت یاد پسران شیخ زکزاکی و صدها نفری که به دست ارتش در کشتار زاریا در آذر 94 کشته شدند، برگزار و مردم از شهرهای مختلف کشور در این مراسم شرکت کردند تا یاد قربانیان را گرامی بدارند و همبستگی خود را با کسانی که هنوز زندانی هستند، نشان دهند.
https://taghribnews.com/vdcirzaryt1aqp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی