تاریخ انتشار۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 261921

وزیر ارشاد در دیدار با رییس کمیسیون وقف عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رییس کمیسیون اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق بر گسترش روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به مسایل مشترک اعتقادی و سیاسی، گسترش این روابط ضروری است.
وزیر ارشاد در دیدار با رییس کمیسیون وقف عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در دیدار با رییس کمیسیون اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق گفت: اراده دو کشور برای گسترش روابط فرهنگی وجود دارد، ولی نیازمند ساز و کار تقویتی برای آن هستیم.
 
وی با اشاره به علائق ایرانیان به اماکن مقدس و متبرکه، ادامه داد: اربعین یکی از مناسبت های مهم و مورد علاقه ملت ایران است و به عنوان نمادی از عزت اسلامی در جهان محسوب می شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: از ظرفیت های بزرگ دینی برای تقویت روابط دینی میان دو کشور می توان بهره برد.
 
صالحی امیری با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور، افزود: در قالب روابط فرهنگی، می توان نمایشگاه های بزرگ فرهنگی مشترک میان نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر دو کشور برگزار کرد و از این طریق به تبادل تجربیات فرهنگی و هنری میان دو ملت پرداخت.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه روابط فرهنگی دارای مانایی و ماندگاری بیشتری نسبت به روابط سیاسی، اقتصادی و ... است، ادامه داد: روابط اقتصادی دو ملت نیز به نفع هر دو کشور است و باید از سطح دولت ها به سطح بازرگانان منتقل شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور عراق را سرزمینی مقدس دانست و گفت: این سرزمین با وجود ائمه دارای رمز و رازهایی است و امیدوارم به زودی مشکلات و مسایل این کشور برطرف شود.
 
وی افزود: مذاکرات میان دولت های ایران و عراق به مودت و برادری بیشتر دو ملت منجر می شود و اهتمام بر این امر ضرورت دارد.
 
عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به مجموعه فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از سازمان های تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مدیریت موقوفات بر اساس نیت های واقفین و مدیریت امامزادگان به عنوان یکی از قطب های فرهنگی و توسعه فرهنگ قرآنی از جمله فعالیت های این سازمان است و می توان با کشور عراق در این زمینه ها اقدامات مشترک با هدف تبادل تجارب یکدیگر داشت.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علاوه بر گروه های دوستی که میان دوکشور وجود دارد، می توان انجمن های دوستی مانند وقف، امور خیریه و ... نیز تشکیل داد و روابط دو کشور را در این زمینه ها نیز گسترش داد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت های مشهد ٢٠١٧ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کشورهای اسلامی، بر گسترش دیپلماسی فرهنگی تاکید کرد.
 
رییس کمیسیون اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق:
گسترش روابط و وحدت میان مسلمانان در دنیای امروز ضروری است
 
در این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین علی العلاق رییس کمیسیون اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق ضمن ضروری دانستن گسترش روابط کشورهای اسلامی، گفت: با توجه به شرایط امروز جهان و توطئه های مستکبران علیه کشورهای اسلامی، گسترش وحدت و تقویت روابط کشورهای اسلامی نیازمند ساز و کاری قوی است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ایجاد وحدت و تقریب بین مذاهب و مسلمانان دارد.
 
رییس کمیسیون اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق ادامه داد: هفته وحدت و ایجاد تقریب بین افکار مسلمانان جهان از جمله فعالیت های ایران در راستای ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان است.
 
وی در عین حال تصریح کرد: در حال تلاش برای تاسیس دانشگاهی به نام تقریب مذاهب در عراق هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین العلاق گفت: گسترش روابط فرهنگی منجر به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی نیز می شود و بر اساس روابط فرهنگی مشترک، ارتباطات سیاسی کشورها نیز مستحکم تر می شود.
 
وی با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک داعش افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش به سزایی در حمایت مردم عراق در مقابل اقدامات غیر انسانی این گروهک داشته است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcirzarzt1aq32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی