تاریخ انتشار۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۱
کد مطلب : 191028
اولین روز نمایشگاه کتاب تهران،

رونمایی از کتاب بحر فارسی فی التراث العربیه/ انتخاب شعار سال اهمیت وحدت را می‌رساند

کتاب "بحر فارسی فی التراث العربیه"پنجشنبه در سرای بین‌الملل نمایشگاه کتاب رونمایی شد.
رونمایی از کتاب بحر فارسی فی التراث العربیه/ انتخاب شعار سال اهمیت وحدت را می‌رساند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این نشست که به همت انجمن فرهنگی ناشران بین‌الملل برگزار شد، از نخستین انیمیشن ایرانی با نام «سهراب و آذرخش» که داستانی و آموزشی است نیز رونمایی شد.
 
"بحر فارسی فی التراث العربیه" کتابی است که در آن، علی‌اصغر قهرمانی مقبل، دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خلیج فارس و مولف کتاب، آثار عربی قرن 2 تا 12 هجری‌قمری را جست‌و جو کرده و هر آنچه مربوط به خلیج فارس است، گردآوری و تدوین کرده است.
 
در نمایشگاه کتاب عنوان شد؛
پیشرفت ایران در زمینه حقوق مالکیت معنوی

 
نشستی با عنوان «حقوق مالکیت فکری» با حضور آنه لییر معاون مدیر کل سازمان جهانی حقوق مالیت فکری (وایپو) ، لادن حیدری مدیر کل حقوقی و امور مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا ربانی مدیر مسئول انتشارات غزال، امروز در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد.
 
علیرضا ربانی در این نشست گفت: بسیاری از آثار خارجی در ایران بدون مجوز تکثیر و ترجمه می‌شوند. غافل شدن از مساله کپی رایت باعث شده تا آثار از تکثیر بدون مجوز در امان نمانده و اعتماد و انگیزه ناشران داخلی از بین برود، ناشران خارجی نیز انگیزه‌ای برای خرید حق چاپ آثار ایرانی نداشته باشند که این باعث می‌شود آثار ایرانی در جهان مورد اقبال قرار نگرفته و آنگونه که شایسته است معرفی نشوند.
 
لییر  نیز گفت: در واقع سازمان وایپو متولی مالکیت فکری است و 188 عضو دارد که ایران یکی از اعضای آن است  و اخیرا شروع به تصویب قوانین در حوزه مالکیت معنوی و خصوصا مالکیت صنعتی کرده است. وی ایران را یکی از پیشگامان در زمینه تکثیر قوانین در حوزه مالکیت معنوی دانست و افزود: این کشور به سرعت شروع به وضع قوانین داخلی در این زمینه کرده است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران:
انتخاب شعار سال اهمیت وحدت را می‌رساند

 
دکتر علیرضا خسروی عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: انتخاب شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی تاکید بر دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر وحدت ملی  است و  اهمیت وحدت را می‌رساند.
 
نشست «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» با پیشنهاد مرکز ملی مطالعات جهانی شدن نهاد ریاست جمهوری و با حضور دکتر منصور رحمانی، دکتر مرتضی نورمحمدی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر علیرضا خسروی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، برگزار شد.
 
خسروی در این نشست با اشاره به انتخاب شعار سال گفت: به نظر می‌رسد انتخاب شعار سال براساس دومنطق باشد. اولین فرض این است که رهبری احساس کرده‌اند همدلی که باعث شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شده، در سال‌های گذشته رضایت‌بخش نبوده است. حالت دوم این است که دولت دارای سیاست‌هایی است که بدون همدلی و همزبانی ملت عملی نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: همدلی و همزبانی تحت تاثیر همبستگی است چراکه همبستگی و وحدت نتیجه‌اش همدلی و همزبانی در قشر خاصی می‌شود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران در توضیح راهکارهای عملی کردن این شعار اظهار کرد: باید بررسی شود که نهادهای مختلف چه نقشی در عملی کردن این شعار دارند و چطور می‌شود شعار مقام معظم رهبری را محقق کرد. این موضوع نیاز به آسیب‌شناسی و مساله‌یابی دارد. از ابتدای انقلاب حضرت امام (ره) بارها بر موضوع وحدت ملی تاکید داشته‌اند که این نکته بیانگر آن است که انقلاب ما با وحدت روی کار آمده و برای بقا به وحدت نیاز دارد.
 
سفیر پاکستان در دیدار  با رئیس نمایشگاه کتاب:
نمایشگاه باعث همدلی بین دولت و ملت ایران شده است

 
سفیر پاکستان گفت: با توجه به نامگذاری سال 1394 توسط رهبر معظم انقلاب  باید گفت شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت در نمایشگاه کتاب تهران تحقق یافته است.
 
نورمحمد جادمانی در دیدار  با سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران افزود: کتاب، بهترین وسیله فرهنگی برای گفتگوی تمدن‌هاست تا با آگاهی دادن به مردم بتوان به جای دشمنی و جنگ، بذر صلح و آشتی را در دل‌ها بکاریم. در واقع کتاب ما را به سوی همدلی و همزبانی بین دولت‌ها و ملت‌ها هدایت می‌کند.
 
وی گفت: با توجه به دعوت ویژه مسئولان نمایشگاه‌ها  از دولت عمان، امیدوار هستیم تا در سال آینده پاکستان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران شود و با تمام قوت و کتاب‌های متنوع  خود حضور قوی و پررنگی داشته باشد.
 
سفیر پاکستان عنوان کرد: ایجاد همدلی و همزبانی بین دولت‌ها و ملت‌های مختلف به وسیله کتاب تنها به عهده دولتمردان نیست، بلکه تمام نهادها و شخصیت‌های مهم سیاسی و هنری و ورزشی برای ترویج کتابخوانی مسئولیت دارند تا بتوانند با آگاهی دادن به مردم، وحدت امت‌های اسلامی را افزایش دهند.
https://taghribnews.com/vdcirzazvt1a3u2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی