تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 209208

آمادگی برای خدمت رسانی به زائران عتبات/ اعزام تیم‌ پزشکی ۶۰ نفره هلال احمر ایران به کربلا

رئیس بخش مراسم‎های مذهبی آستان مقدس حسینی و عباسی از آمادگی 1500 هیأت برای خدمت رسانی به زائران کربلا خبر داد.هلال‌احمر ایران هم از اعزام تیم‌ پزشکی ۶۰ نفر ه برای ارائه خدمات درمانی به این زائران خبر داد.
آمادگی برای خدمت رسانی به زائران عتبات/ اعزام تیم‌ پزشکی ۶۰ نفره هلال احمر ایران به کربلا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ریاض نعمه السلمان"رئیس بخش مراسم ها و دسته‎های مذهبی آستان مقدس حسینی و عباسی در مصاحبه با خبرنگاران از آمادگی این دو آستان برای استقبال از زائران در روز عاشورا خبر داد.

وی افزود: تاکنون بیش از 1500دسته و هیأت‎های مذهبی آمادگی خود برای همکاری با آستان مقدس حسینی و عباسی جهت خدمت رسانی بهتر به زائران در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی اعلام کرده‎اند.

از ایران هم تیم‌ پزشکی ۶۰ نفره به همراه  ۲۴ تن دارو برای ارائه خدمات درمانی به زائران کربلا در تاسوعا و عاشورا اعزا شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: در تاسوعا و عاشورا ترکیب تیم درمانی متفاوت از اربعین خواهد بود، تیم‌های امدادی هلال‌احمر از هفتم محرم با استقرار در کربلای معلی یک‌ هفته خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه می‌دهند.

دکتر "سید علی مرعشی" افزود: برای خدمت‌ رسانی در اربعین نیز ستاد مرکزی اربعین مدتهاست به دستور مقام معظم رهبری و با مسئولیت بعثه ایشان تشکیل شده است.

بگفته "محسن نظافتی" مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در دهه اول محرم روزانه حدود  2500 زائر ایرانی
به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند.
"میرمسعود حسینیان" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا هم پیش‌بینی کرد، در اربعین امسال حدود دو و نیم میلیون ایرانی به عتبات عالیات عراق بروند.
 
https://taghribnews.com/vdciu3arvt1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی