تاریخ انتشار۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 174306
آیت الله اراکی:

تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان اهل سنت و شیعه

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای تفرقه میان اهل سنت و شیعیان به کار بسته است و ما باید هوشیار باشیم.
تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان اهل سنت و شیعه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی دوشنبه شب در نشست مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم طی سخنانی اظهار داشت: امروز باید همه مسلمانان را برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) آماده کنیم و با وجود برخی اختلاف نظرها، اهل سنت را با شعار برائت از جامعه اسلامی و از امام حسین(ع) جدا نکنیم که این همان سخن و سنت امام صادق(ع)، رهبر معظم انقلاب و مرجعیت قم و نجف است.

وی افزود: افرادی که در داخل کشور زندگی می‌کنند به خوبی نمی‌توانند از ابعاد مختلف تکفیر و تفرقه آگاهی پیدا کنند.

آیت الله اراکی گفت: چهار بار در قرآن کریم مطرح شده است که ایرانیان پرچم‌دار حیات‌بخش اسلام هستند و این افراد از فضاسازی‌های منفی و جنگ‌روانی هراسی ندارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه پشت‌نکردن به خدا و رسول در زمان سختی‌ها یکی از ویژگی‌های ایرانیان است،‌ ابراز کرد: جامعه‌ای که این افراد در آن زندگی می‌کنند دچار شکاف اجتماعی نخواهد شد.

وی افزود: از پدیده کفر بعد از ایمان در قرآن کریم یاد شده است و افرادی که به این پدید دچار نشوند، پایبند به رهبری و امام هستند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه منافقین در مقابل افراد با ایمان بر پیمان‌های اطاعت و نصرت پایبند نخواهند بود، گفت: پیام کربلا لزوم ایستادگی بر پیمان با خداوند متعال و جانشینان اوست.

وی با تاکید بر اینکه مشکل جامعه اسلامی پیمان‌شکنی بوده است، خاطرنشان کرد: ظلم جنبه‌های اجتماعی و فردی دارد که نپذیرفتن حضرت علی (ع) در دوران مردمان جاهل، ظلم اجتماعی و کفران نعمت بود.

آیت‌الله اراکی در ادامه عنوان کرد: به گفته روایات امتی که دوباره به اسلام روی خواهند آورد و مرحله کفر را پشت سر خواهند گذاشت در پیمان‌های خود پایبند بوده و از راه حق دور نخواهند شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه نفاق و تفرقه به جامعه اسلامی نوین نفوذ نخواهد کرد، افزود: طبق روایات به منافقان اجازه ورود در میان مومنان داده نخواهد شد، هر چند آنها با جوسازی و ترساندن مردم به دنبال تخریب افکار عمومی باشند.
آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه هدف توطئه‌های بزرگ و پیچیده امروز براندازی نظام است، اظهار کرد: امروز مسئله قمه زنی و لعن مطرح نیست که آن را مطرح کرده‌اند؛ هدف دشمنان، تضعیف انقلاب و خط امام و رهبری و شورش در آینده است. این اقدامات، با هدف براندازی است و می‌خواهند براندازی نظام را از روی مرجع ساخته انگلیس با ابزار هیئت حسینی شروع کنند. هیئات حسینی قم باید الگو باشند، انقلاب پیشتاز برائت از دشمنان رسول خدا و امیرالمومنین (علیه السلام) است؛ مگر جوانانی که در دوران دفاع مقدس خون دادند پیشتازان برائت نبودند و مگر صدام تجسم دشمنان اهل بیت نبود؟ مگر رزمندگان ما نیستند که با داعش می‌جنگند، بچه‌های ناب انقلاب بی‌صدا در حال جنگ هستند و ما هنوز داریم خون می‌دهیم؛ حرم حضرت زینب (سلام الله علی‌ها)، سامرا، کربلا، نجف و ولایت علی (علیه السلام) را در سوریه و عراق چه کسانی نگاه داشته‌اند؟

وی تفرقه‌افکنی و چند دسته‌کردن مسلمانان را از اهداف منافقان برشمرد و گفت: روحیه مقاومت در میان نیروهای خودی باید تقویت و اتحاد اسلامی باید اولویت و محوریت امور قرار داده شود.
https://taghribnews.com/vdciu5azqt1ayp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی