تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱:۵۹
کد مطلب : 40230
اعرافی در واتیکان:

قم؛ یکی از کانون های مهم معرفتی جهان اسلام

همایش"قم، رم؛ دو مرکز مهم تاریخی، علمی و دینی" در محل شورای پاپی واتیکان برگزار شد.
قم؛ یکی از کانون های مهم معرفتی جهان اسلام
خبرگزاری تقریب (تنا):

این همایش  از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و با همکاری انجمن بین المللی احسان سیاسی برگزار گردید،  و در آن شخصیت‌های علمی و دانشگاهی از جمهوری اسلامی ایران و واتیکان سخنرانی کردند. 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعة المصطفی، اولین سخنران همایش بود. وی رسالت واحد همه انبیاء الهی و ادیان ابراهیمی به ویژه اسلام و مسیحیت را نجات انسان و نیل بشر به سعادت جاودان دانسته و اظهار داشت: قرآن بر پیوند نزدیک و مهربانانه مسلمانان و مسیحیان تاکید ورزیده و این دین بزرگ را به رسمیت شناخته است. 

وی در ادامه به تبیین نقش مهم عالمان دین در اشاعۀ رسالت پیامبران الهی پرداخته و تاکید کرد : عالمان دینی افزون بر وظایف تعلیمی و تربیتی و ترویجی، بایستی درقبال سرنوشت اجتماعی و فرهنگی ملت‌ها و چالش‌های عمومی بشر حساس و مسئول باشند. 

رئیس جامعة‌المصطفی سپس ویژگی‌های حوزه‌های علمیه اسلامی و شیعی را برشمرده و یادآور شد: مباحثه میان دینی و گفتگوی عمیق علمی میان ادیان و مذاهب به عنوان یک اصل در حوزه های علمی شیعه تلقی می شود. 

اعرافی در ادامه با بیان تاریخچه ای فشرده از سیر تحول و پیشرفت حوزه های علمی و دینی شهر قم، خاطرنشان کرد: شهر قم امروزه به یکی از کانون های مهم معرفتی جهان اسلام تحول یافته است و ده‌ها مرکز علمی فعال و ده‌ها هزار طلبه در رشته‌های گوناگون علوم اسلامی و انسانی در حال تحصیل‌اند و هزاران مقاله و صدها عنوان کتاب و نشریه علمی سالانه در این شهر تولید شده و انتشار می یابد. 

گفتنی است که حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در بخش پایانی سخنرانی خود از آمادگی جامعة‌المصطفی برای پی ریزی فصلی نو در روابط فرهنگی با نهادهای علمی واتیکان خبر داد.
https://taghribnews.com/vdciura5.t1aup2bcct.html
مرجع : بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی در واتیکان
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی