تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 248403

ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی تأکید کردند: ایجاد گروههای تکفیری توسط دشمنان اسلام با هدف ضربه زدن به وحدت اسلامی است

ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالي تأکید کردند: دشمنان اسلام با ایجاد نیروهای تکفیری و افراطی می خواهند وحدت اسلامی را ازبین ببرند.
ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی تأکید کردند: ایجاد گروههای تکفیری توسط دشمنان اسلام با هدف ضربه زدن به وحدت اسلامی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد، "جاج آخوند رحیم صمدی در خطبه های نماز جمعه یکه سعود(رازو جرگلان) گفت:شهدای گرانقدر اسلام  در برابر دشمن به پا خواستند تا ذره ای از خاک ایران به دست دشمنان نیافتد،شهیدان برای اینکه نسل های بعدی بتوانند فردای اسلام را مشاهده بکنند شربت شهادت نوشیدند.

آخوند صمدی با اشاره به رهنمودهای امام راحل تصریح کرد: الگوی ما  آن طفل سیزده ساله ای است که خودش را جلوی تانک انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید، آری کم نیستند جوانان و نوجوانانی که جوانی خود را به اتمام رسانیدند و جانشان را فداکردند تا دین اسلام و کشورشان زنده بماند.

وی بیان داشت:شهدای عزیز، جهانیان شاهد و نظاره گربودند که شما با جهاد و شهادتتان عاشورای مکرر تاریخ را در پهن دشت کربلای ایران رقم زدید.

امام جمعه یکه سعود اضافه کرد: پس ای سلحشوران مطمئن باشید که سیمای پرفروغ شما بر چهره تاریخ می درخشد و این حماسه آفرینی شما عزیزان که از امداد بیکران الهی نشأت گرفته جاودانه خواهد ماند و ایران اسلامی هیچگاه فداکاری و از خود گذشتگی های شما را فراموش نخواهد کرد.

ایجاد گروههای تکفیری با هدف ضربه زدن به وحدت اسلامی
"حاج اخوند پروانه"امام جمعه اهل سنت حصارچه (رازو جرگلان) نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بااشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) اظهارداشت:حضرت رسول اکرم (ص) در حدیثی می فرمانید"حب الوطن من الایمان" منظور از این حدیث این است که آن حضرت فرمودند: وطن خود را نگه داشتن هم جزئی از ایمان می باشد و وقتی که به وطن از طرف اجنبی تعرض می شود، باید از وطن خود دفاع کرد و فرض عینی می باشد و فرق نمی کند که از کدام مذهب باشی و حضور برادران اهل سنت هم در نبرد بادشمنان مصداق این حدیث است.

آخوند پروانه افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه چشم داشت مادی، بر روی دنیا و علائق آن چشم بسته و با آغوش باز به سوی شهادت رفتند.

وی همچنین تصریح کرد: امروزه دشمنان اسلام با به راه اندختن گروه های تکفییری و امثال داعش و مطرح کردن بحث شیع و سنی می خواهند وحدت اسلامی را ازبین ببرند.

خطیب جمعه اهل سنت حصارچه اضافه کرد: ما مردم شهرستان رازو جرگلان با وحدت و انسجام خود نشان خواهیم داد که ما مثل سایر ملت ها بازیچه نبوده و هرلحظه مقام معظم رهبری فتوا بدهند، خون خود را نثاردرخت و نهال انقلاب می کنیم و هرایرانی در اصل بالفعل و با بالقلوه شهیدی است که درزمان لزوم به امر ولایت آماده دادن جان و مال و خون خود بوده و به هیچ فردی اجازه پیشروی در خاک میهن را نداده و مثل شهدای عزیز خود آماده جانفشانی و جان برکف بوده و هستیم.

جریان های تکفیری ساخته انگلیس و آمریکا
"حاج غفور آخوند یزدانی"امام جمعه اهل سنت باغلق (رازوجرگلان) نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته جریان های تکفیری را ساخته انگلیس و آمریکا دانست و تصریح کرد: داعش و امثال آن جریان هایی هستند که ساخته انگلیس و آمریکا می باشند که به نام اسلام جنایت هایی می کنند که مهترین اهداف انها اسلام ستیزی و نشان دادن چهره ای خشن و ترسناک از اسلام است.

آخوند یزدانی با اشاره به آیه 32سوره آل عمران افزود: خداوند متعال در قرآن می فرمایند: هرکس انسانی را جز برای قصاص نفس یا فسادی که روی زمین نموده، ازبین ببرد یا از اسلام به کفر دربیاورد، چنان است که گویی همه مردم را کشته و گمراه ساخته وعذاب آن این است که در جهنمی مخصوص قاتلان بی گناهان خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت باغلق ادامه داد: جوامع اسلامی وظیفه شرعی دارند که همگی به ریسمان الهی چنگ بزند وهمراه وهمدم علیه تکفیر به پا خیزند، زیرا که اقتدار و پیروزی مسلمانان در سایه وحدت امت اسلامی می باشد.

گروه های تروریستی از سوی کشورهای غربی و برخی دولت های متحجر عربی حمایت می شوند
"حاج عبدالله آخوند خوش نظر" امام جمعه اهل سنت تازه یاب(مانه و سملقان) نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته نیز با تأکید بر این که داعش و دیگر گروه های تروریستی مسلمان نما از سوی کشورهای غربی و دولت های متحجر عربی منطقه حمایت مالی و رسانه ای می شوند، اظهار داشت: مسلمانان باید در برابر این اقدام دشمنان هوشیار باشند و با حفظ وحدت برای مقابله با این تروریست ها اقدام کنند.

آخوند خوش نظر تصریح کرد: دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد درگیری های مذهبی در کشورهای اسلامی جلوی رشد و پیشرفت مسلمانان را بگیرند و زنجیره اتحاد ملی، مسلمانان را بشکنند در حالی که کور خوانده اند و مسلمانان هرگز اجازه نخواهند داد آنها با این افکار شیطانی دست پیدا بکنند. 

امام جمعه اهل سنت تازه یاب گفت: در قرآن خطاب به مسلمانان ذکر شده با هم نزاع نکنید که آبروی شما می‌رود و دشمنان بر شما چیره می‌شوند، لذا باید دنیای اسلام با هم متحد باشند و امروز نیازهای جامعه اسلامی این را می طلبد که مسلمانان با هم اتحاد داشته باشند. 

گفتنی است،10درصد از جمعیت 911هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های سنی مذهب تشکیل می دهند که در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان ورازو جرگلان زندگی می کنند.
https://taghribnews.com/vdciuvarpt1a552.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی