تاریخ انتشار۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 258303
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

مبانی وحدت مسلمین بیشتر و مستحکم تر از سایر ادیان است

تنا گلستان
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان با اعلام اینکه اصول مشترک بین مسلمین بسیار بیشتر از ادیان آسمانی دیگر است، مسلمین را به وحدت فراخواندند.
مبانی وحدت مسلمین بیشتر و مستحکم تر از سایر ادیان است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان،امام جمعه اهل سنت شهر گنبد کاووس، گفت: بر اساس دستورات قرآن و احادیث نبوی، رعایت حقوق یکدیگر و در نظر داشتن اعتدال در معاشرت ها یکی از اصول لازم در نظم اجتماعی است.
«آخوند عبدالکریم جاور» درخطبه های این هفته نماز جمعه گنبد کاووس در مصلی بزرگ وحدت این شهر، افزود: خانواده نیز به عنوان عضوی کوچک از بدنه اجتماع از این قاعده  دینی مستثنی نبوده و هریک از زوجین نسبت به یکدیگر و اولاد خود می بایست وظایف و حقوق خانوادگی را رعایت و با یکدیگر به اعتدال رفتار کنند.
به گفته وی؛ چنانچه در درون خانواده ها شئونات دینی رعایت و اخلاق اسلامی حاکم باشد، خانواده به کانون امنیت و آرامش تبدیل می شود و این امر در سطح جامعه نیز تاثیر گذار بوده و جامعه ای متعادل، امن و آرام خواهیم داشت.    
مدیر حوزه علمیه جمیلیه گنبد کاووس با اشاره به تفاوت های ذاتی انسان ها، واقعیت های آفرینش و اختلاف سلیقه ها، اظهار کرد: این موارد امری طبیعی هستند و با صبر و شکیبایی در برابر تفاوت های طبیعی و اختلافات سلیقه ای موجود در جامعه به آن سمت و سو دهیم.
وی، ادامه داد: نعمت های الهی را قدر بدانیم و سعی کنیم رفتار و سلوک همدیگر را درک کرده و با رعایت حقوق و رفتاری معتدل در برابر هم به یکدیگر نزدیک تر شویم.
به گفته وی؛ برای برخورداری از جامعه ای امن و آرام باید شریعت الهی و سنت پیامبر (ص) را مبنای اخلاق و رفتارهای خود قرار دهیم و با رفتاری منصفانه و پسندیده برابر یکدیگر سفارش الهی را به جای آوریم.
خطیب جمعه اهل سنت گنبد کاووس با اذعان بر اینکه حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران تلخ و اندوهبار  بود، گفت: این حادثه که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان و نیروهای متعهد و فداکار سازمان آتش نشانی شد، دل همه مردم ایران را به درد آورد و ملت بزرگ ایران اسلامی را داغدار کرد.
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، این مصیبت وارده را ازطرف ائمه جمعه و علمای اهل سنت و مردم شهرستان گنبدکاووس به مقام معظم رهبری، مردم ایران به ‌ویژه کارکنان سازمان آتش نشانی و مصیبت ‌دیدگان تسلیت گفته، مغفرت الهی برای جان‌ باختگان و شفای کامل برای مصدومین را از بارگاه الهی مسئلت نمود.

خطیب اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: استقامت بر انجام عبادات از امتیازات مومنان است.
«مولوی عبدالواری نوری» در خطبه نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، افزود: استقامت ورزى براى مؤمنان، به سبب عوامل بازدارنده‌اى در بيرون و درون وجود آدمى، همواره با موانع و دشواری هايى همراه است كه با توجه به مفهوم استقامت، هر كوتاهى و نقصى در عبوديت خدا را، مى‌ توان مانع استقامت تلقى كرد.
به گفته وی؛ ويژگى بهره‌ مندى از ولایت الهی، در دنيا و آخرت شامل بندگان با استقامت مى‌ شود.
خطیب اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه شهر گرگان با اشاره به مفهوم وحدت مسلمین، اظهار کرد: مسلمانان با تکیه بر مسائل مشترک، همگرایی داشته باشند و اختلافات طبیعی آنان در درک برخی از مسائل، مانع از این همگرایی نشود و بکوشند با تفاهم متقابل، به یکدیگر نزدیک و نزدیک تر شوند.
وی، ادامه داد: امت اسلامی تا حد ممکن از اختلافات بکاهند و در مقابل دشمنان اسلام متحد و هم پیمان باشند و در راستای هدف اصلی و مهم تر همسو شوند.
به گفته وی؛ مذاهب مختلف اسلامی می توانند در عین وجود اختلافات عقیدتی، در مسائل کلی و بین المللی با یکدیگر تعامل صمیمانه، همسویی، همگرایی و همکاری داشته باشند و از داشته های خود بر ضد یکدیگر استفاده نکنند، در این صورت دنیای اسلام و مسلمانان سربلند و مقتدر خواهد شد.
تفرقه و تشتت به راحتی می تواند به وحدت تبدیل شود

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: تفرقه و تشتت موجود در بین برخی از جوامع اسلامی را به راحتی می توان به وحدت تبدیل کرد.
«آخوند اسماعیل قدیری» در خطبه نماز جمعه این هفته چنارلی، افزود: حضور درمناسبت ها با توجه به هدف مشترکی که مسلمانان دارند، در هماهنگی و وحدت محلی، منطقه ای، ملی، و بین المللی مسلمانان نقش بسیار مؤثری دارد.
به گفته وی؛ جوامع اسلامی با یک زبان خدا را می خوانند و این عمل احساس اقتدار و شکست ناپذیر بودن را در آنان تقویت می کند.
مدرس حوزه علمیه ربانی چنارلی با اشاره به اصول مشترک میان مسلمین، اظهار کرد: اشتراکات زمینه بسیار خوبی است تا مبنای اتحاد، همدلی و همیاری میان مسلمانان شود.
وی، ادامه داد: مسلمین مایه های وحدت بسیاری دارند که می تواند مبنای اتحادی محکم گردد.
 به گفته وی؛ وقتی امت اسلامی در اصلی ترین و مبنایی ترین اصول دین اتفاق نظر دارند، می توان تفرقه و تشتت آنان را به وحدت تبدیل نمود.
این عالم اهل سنت شرق گلستان با تاکید بر اینکه انجام گناه از مهمترین و مؤثرترین موانع رسیدن به لذت مناجات با خداوند است، تصریح کرد: همان گونه که انجام هر کاری مستلزم فراهم کردن مقدمات آن کار است، امور عبادی نیز همچون نماز یک سری مقدماتی دارد که اساسی ترین مقدمه  ترک معاصی در عقیده و عمل است.
وی، افزود: به هر میزان که انسان از معاصی اجتناب کند مسلما بهتر می تواند عظمت خالق و معبود خویش را درک کرده و از هم صحبتی با او لذت ببرد؛ اگر انسان اهل مراقبه باشد احوال قبل و بعد از عبادت را مراقبت و مواظبت نماید، به طور قطع از عبادت حظ و بهره خواهد برد.
به گفته وی؛ اگر بخواهیم کامل شویم  چاره ای جز تهذیب روح نداریم و تهذیب روح یعنی راه ندادن بیگانه به حریم دل است.
آخوند قدیری با یادآوری اینکه قلب انسان ها با توجه به مراتب شان دچار تغییراتی می شوند، گفت: انسان در برخی مواقع بسیار شور و اشتیاق انجام عبادات را دارد و گاهی اوقات ممکن است خدای ناکرده حتی برای عبادات واجب هم کسالت داشته باشد.
وی، ادامه داد: هر چه انسان در مسیر بندگی و عبودیت بیشتر طی طریق کرده باشد لحظات اقبال و نشاطش بیشتر خواهد بود.

خطیب اهل سنت جمعه دهستان کرند، گفت: احترام متقابل زن و شوهر نسبت به همدیگر زندگی را شیرین می کند.
«آخوند ایوب آمانی» در نماز جمعه این هفته دهستان کرند، دین اسلام را مهم ترین محور وحدت مسلمین عنوان کرد و گفت: دين اسلام در ايجاد وحدت و برادرى، و در نتیجه پيشبرد اهداف مسلمین به قدرى براى دشمنان و استعمارگران مهم و گران بود كه براى شکست مسلمانان، با تز «تفرقه بينداز و حكومت كن» وارد ميدان شدند و خسارت هاى جبران ناپذيرى به اسلام و مسلمانان وارد ساختند.
به گفته وی؛ اتحاد و انسجام اسلامی راز پيروزی هاى چشمگير مسلمانان در طول تاریخ بوده است.
اتحاد مسلمین در شرایط کنونی ضروری است

امام جمعه اهل سنت گمیشان، گفت: اتحاد و همگرایی جامعه مسلمین در شرایط کنونی جهان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
«آخوند بهرام گلدی نبوی نژاد» در نماز جمعه این هفته مصلی گمیشان، افزود: وحدت ، هم به حکم عقل و هم به حکم قطعی شرع ، ضرورت دارد و ایجاد اختلاف و یا دامن زدن به برخی مسائل که در مرتبه بعد از توحید، نبوت و معاد قرار دارد، هرگز نمی تواند مجوز اختلاف بین مسلمین باشد.
به گفته وی؛ در موقعیت امروز جهان اسلام که شاهد رخداد عظیم بیداری اسلامی مسلمین در برخی کشورهای اسلامی هستیم ، دشمنان اسلام از هر عاملی برای ایجاد تفرقه و جلوگیری از وحدت مسلمین و قطع ارتباط و همکاری آنان با یکدیگر استفاده می کنند.
مدیر و مدرس حوزه علمیه نعمانیه گمیش تپه با بیان اینکه مومن همیشه و در همه حال به راز و نیاز با خالق خویش مشغول است، تصریح کرد: انسان مومن در قلب خویش فقط خداوند را جای می دهد و کس دیگری را به آن راه نمی دهد.
وی، ادامه داد: فرد با ایمان وقتی در زندگی با سختی و مشقت روبرو می شود به آن خشنود می شود و مصلحت الهی را بر مصلحت شخصی ترجیح می دهد.
به گفته وی؛ کسب رضای خداوند و تسلیم شدن در برابر اوامر و نواهی اش از اوصاف مومنان راستین است.

امام جمعه موقت بندر ترکمن، گفت: تأکيد بر مسائل اختلافی و تفرقه ميان صفوف مسلمانان منطقی نيست.
«آخوند عبدالرحمان کر» در نماز جمعه این هفته مسجد قبا بندر ترکمن، افزود: اختلاف بين مسلمانان تنها به نفع آنهايی است که نه به مذهب شيعه اعتقاد دارند و نه به مذهب اهل سنت، آنها دوستدار هیچ فرقه ای از مسلمانان نیستند.
به گفته وی؛ وحدت ميان مسلمانان و اتحاد بين فرق اسلامی عقلاً و شرعاً امری لازم و ضروری است.
این عالم برجسته اهل سنت غرب استان گلستان، وحدت را نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: حفظ آن سیادت و برتری امت اسلامی را دوباره بر می گرداند.
وی، ادامه داد: گسترش وحدت، موجب جلوگیری از هرج و مرج و زمینه سازی برای اجرای حق و عدالت می شود.
به گفته وی؛ اگر ملل مسلمان با هم متحد نباشند، از بین می روند و با هضم شدن در ملل دیگر آبرو و عزت خویش را از دست می دهند.
امام جمعه موقت بندر ترکمن، دنیا را مزرعه آخرت انسان دانست و گفت: انسان هر چیزی که در این دنیا انجام دهد نتیجه و عاقبت آنرا در آخرت خواهد دید.
وی، افزود: مومن قطعا زندگی اخروی را که سرشار از نعمت و آسایش است بر زندگی پر از سختی و مشقت دنیوی ترجیح می دهد.
به گفته وی؛ خداوند در بهشت نعمت هایی را برای افراد با ایمان مهیا کرده که نه چشمی آنها را دیده و نه گوشی آنها را شنیده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdciuvarpt1awp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی