تاریخ انتشار۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 168907

نگاهی به همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین

درجریان کنفرانس دو روزه ای که علمای برجسته جهان اسلام در هتل المپیک تهران برگزار کردند، یک بار دیگر موضوع مقاومت فلسطینی ها در برابر اشغالگری و ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی در صدر رخدادهای سیاسی قرار گرفت وتوجه افکار عمومی به موضوع شماره یک جهان اسلام جلب شد.
نگاهی به همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین
این کنفرانس بویژه از آن جهت حائز اهمیت بود که بلافاصله پس از جدیدترین دور مقاومت جانانه مردم غزه در برابر آتشباری ظالمانه و جنگ نابرابر ارتش اشغالگر با مردم قهرمان این شهر بندری، برگزار می شد؛ جنگ و تجاوزی که در جریان آن افکار عمومی جهان با ماهیت رژیم کودک کش تل آویو و حمایت های آشکار و پنهان آمریکا و قدرت های غربی بیش از پیش آشنا شد و از سوی دیگر چهره ای باشکوه از پایداری و مقاومت و تلاش برای مبارزه در برابر تجاوزهای آشکار رژیمی پلید، در دفتر مبارزات رهایی بخش به ثبت رسید. 

در کنفرانس تهران ضمن مروری بر وجوه پرافتخار مقاومت غزه علاوه بر بحث وتبادل نظر در کار گروه های مختلف، شرکت کنندگان در برابر سئوالات خبرنگاران و نمایندگان رسانه های صوتی، تصویری، مطبوعاتی و اینترنتی، از حماسه مقاومت و رشد و گسترش روز افزون آن سخن گفتند. در نگاهی به محورهای سخنرانی ها و مصاحبه ها مهمترین محورهای مطرح شده را می توان چنین دسته بندی کرد: 

- مقاومت وپایداری تنها راه مبارزه با رژیم صهیونیستی وتلاش برای آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین
- حمایت از مقاومت وظیفه ای مبرم بر دوش علمای امت اسلام
- نقش برجسته علمای اسلام در آگاهی بخشی میان مسلمانان برای مقاومت وجلوگیری از تفرقه
- لزوم تشکل اتحادیه علمای حامی مقاومت به عنوان گامی به جلو
- لزوم تلاش برای ارتقای سطح حمایت بین المللی واسلامی از مقاومت فلسطین
- بیداری اسلامی عامل کمک به مقاومت
- مبارزه با جریان تفرقه انگیز تکفیری ها به عنوان بخشی ازمقاومت در برابر رژیم صهیونیستی
- وحدت میان مذاهب اسلامی از مهمترین پایه های تقویت مقاومت 

به این ترتیب کنفرانس تهران فرصتی دیگر بود برای تلاش و ترغیب علما و اندیشمندان جوامع اسلامی و گسترش تبادل نظر میان آنها. امید است به عنون مرحله ای مشخص از تلاش برای گسترش مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، پایه ای جهت اقدامات وتلاش های آینده در جهان اسلام به شمار رود. 

بهروز گودرزی- معاون خبر خبرگزاری تقریب
https://taghribnews.com/vdciuvazyt1aq32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی