تاریخ انتشار۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 197301
//آخرين تحولات بحرين//

تظاهرات برای آزادی شیخ سلمان/ سلب تابعیت 56 بحرینی درماه گذشته

مردم بحرین با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز خواستار آزادی شیخ سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی، از زندان شدند.
تظاهرات برای آزادی شیخ سلمان/ سلب تابعیت 56 بحرینی درماه گذشته
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، مردم در این تظاهرات که دیروز در منطقه المصلی در منامه برگزار شد، بازداشت رهبران مخالف و هم چنین بازداشت مجید میلاد یکی از رهبران جمعیت وفاق را محکوم کردند.
 
آنان تاکید کردند که این اقدامات حکومت بحرین نمونه آشکاری از سیاست در تنگنا گذاشتن مخالفان و ستیزه جویی با هر دیدگاه و نظر مخالف در کشور است.
 
تظاهرکنندگان خاطرنشان کردند، مردم بحرین با وجود سرکوب و شکنجه از خواسته های قانونی خود منصرف نخواهند شد و اینگونه رفتار، پافشاری مردم برای تحقق اهداف آنان در خصوص برقراری دموکراسی و ایجاد حکومت مردمی را افزایش می دهد.
 
خبر ديگر اين كه شهروندان بحرینی دیروز (شنبه) نماز مغرب وعشای خود را در مسجد العلویات واقع در منطقه الزنج منامه اقامه کردند.
 نیروهای امنیتی این مسجد را به همراه ده ها مسجد و حسینیه دیگر در جریان انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین و اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور، ویران کرده بودند.
 شهروندان بار دیگر بر خواست خود مبنی بر بازسازی هر 38 مسجد ویران شده به دست نیروهای آل خلیفه، در مکانهای اصلی خود تاکید کردند.
 
خبری ديگر از بحرين اين كه مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: طی ماه گذشته، 56 مورد سلب تابعیت از شهروندان بحرینی را ثبت کرده است که در بین آنها 9 کودک زیر 18 سال دیده می شوند.
 
مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد که نظام حاکم از سلب تابعیت به عنوان ابزاری برای مجازات مخالفان سیاسی و خانواده های آنها استفاده می کند.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنين تصریح کرد، موارد متعددی از شکنجه کودکان و حبس طولانی مدت آنها را بنا بر اعترافاتی که به زور از آنان گرفته شده، رصد کرده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdciuyazzt1a3p2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی