>> روز قدس روز جهان اسلام و وحدت مسلمین است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۳:۰۵
کد مطلب : 271506
امام جمعه اهل سنت تکاب:

روز قدس روز جهان اسلام و وحدت مسلمین است

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: روز قدس متعلق به یک کشور نیست بلکه روز جهان اسلام و در عین حال همبستگی و وحدت مسلمین است.
روز قدس روز جهان اسلام و وحدت مسلمین است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا جلال مرادی در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت:  فلسطین سرزمین مقدسی است كه نخستین قبله‌گاه مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اكرم (ص) یعنی قدس شریف در آن واقع شده و اینك در تصرف اشغالگران است.

وی ادامه داد: فلسطین، نخستین قبله گاه مسلمین، محل تولد، ظهور، موطن و مزار حضرت موسى (ع)، پیامبرانی چون اسماعیل، اسحاق، یوسف، داوود، سلیمان، یحیی و امام شافعی، زادگاه و مزار حضرت عیسى (ع)، منزلگاه دانشمندان، جولانگاه مجاهدان و آرامگاه شهدای بسیاری است که همواره كانون توجه و احترام مذاهب بزرگ دنیا و همه ملل جهان بوده است.

مردای اضافه کرد: امام خمینی (ره) با هوشیاری و آگاهی و با روشنگری، جمعه آخر ماه رمضان را تحت عنوان «روز قدس» در جهان معرفی كرد که روز جدایی حق از باطل؛ دفاع از مظلوم در برابر ظالم؛ روز جهان اسلام، همبستگی و وحدت مسلمین است تا وجدان‌های بیدار و تشنه حقیقت مردم در سراسر جهان بیدار شود و حقانیت مردم مظلوم فلسطین بر همگان هویدا شود.

امام جمعه اهل سنت تکاب تصریح کرد: حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس وظیفه انسانی، شرعی و دینی برای حمایت از مردم بی گناه در برابر جنایات نظام استکباری و رژیم صهیونیستی است لذا با حضور خود به ابرقدرت ها و در راس آن آمریکای جنایتکار می فهمانیم که روز قدس فقط از فلسطین نیست روز امت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از روز جهانی قدس سبب اتحاد مسلمین جهان، بیداری اسلامی و تضعیف روحیه یهود به خصوص رژیم غاصب اسراییل می شود.

روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان هر سال به ابتکار حضرت امام خمینی به عنوان روز جهانی قدس و همبستگی با ملت فلسطین اعلام شده است و به همین مناسبت همه ساله، میلیون ها مسلمان در سراسر جهان، در برابر جنایات رژیم اسراییل ابراز خشم و انزجار می کنند.
https://taghribnews.com/vdciuzarqt1ayw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی