تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 239584

ایجاد وحدت یکی از رسالت های نماز جمعه در میان اقشار مختلف جامعه با سلایق مختلف است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ائمه جمعه باید با سلوک نبوی با اهل سنت برخورد کنند و با آنها سلوک زیبایی داشته باشند.
ایجاد وحدت یکی از رسالت های نماز جمعه در میان اقشار مختلف جامعه با سلایق مختلف است
حجت الاسلام سید رضا تقوی امروز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار کرد: تقویت وفاق اجتماعی از رسالت های ائمه جمعه است و باید تلاش کنیم در جامعه به وفاق اجتماعی برسیم که این مهم نیز در سایه تفاهم اجتماعی تحقق پیدا می کند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اهل تسنن برادران ما هستند، در این جامعه زندگی می کنند، از حقوق شهروندی برخوردارند و به مملکت خدمت می کنند، تصریح کرد: ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن در مناطقی که از ترکیب جمعیتی مختلفی برخوردار هستند، وحدت خوبی دارند و در راستای رفع مشکلات و مسایل مختلف منطقه همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه در شرایط حاضر در مناطق اهل تسنن مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: برخی از ائمه جمعه با روحانیون اهل سنت جلسات مشترکی در سراسر کشور برگزار، در کارهای عمرانی و پیشرفت کشور به یکدیگر کمک و کارها را دنبال می کنند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنان خود با تاکید به اینکه آئین سیاسی عبادی نماز جمعه، محور وحدت جامعه اسلامی است، اذعان کرد: ایجاد وحدت یکی از رسالت های نماز جمعه در میان اقشار مختلف جامعه با سلایق مختلف است چرا که وحدت یک مسأله کلیدی است، در سایه‌ی وحدت است که اقوام و ملت‌ها به پیروزی می‌رسند.
تقوی با بیان این‌که تمام برکات ما به سبب وحدت است، گفت: نماز جمعه تمرین وحدت است، این وحدت را از محل نماز جمعه باید به جامعه بکشانیم، ما نیز از وحدت به پیروزی رسیدیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن وحدت را مورد حمله و هدف قرار داده‌ است، تا به اسلام ناب و انقلابی که امروز پرچم آن به دست رهبر معظم انقلاب است، اسلامی که موج‌آفرینی می‌کند، مرزها و مغزها را فتح می‌کند لطمه وارد کنند.
به گفته رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، وحدت در حقیقت منشا، عزت، عظمت، قدرت و پیروزی هر جامعه‌ای است و نماز جمعه بستری برای تمرین این وحدت و آگاه‌سازی و روشنگری در رابطه با نداهایی تفرقه‌انگیز دشمنان است.
https://taghribnews.com/vdciv3ar5t1apw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی