تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 259780

اخراج 60 مبلّغ مسیحی کره‌‌ای از چین

با بالا گرفتن تنش ها میان چین و کره جنوبی به دلیل برنامه استقرار سامانه موشکی آمریکا موسوم به «تاد»، ‌چین بیش از ۶۰ مبلغ مسیحی را از این کشور اخراج کرد.
اخراج 60 مبلّغ مسیحی کره‌‌ای از چین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشریه «شبکه مسیحیان» در کره جنوبی امروز ضمن اعلام خبر اخراج 60 مبلّغ مسیحی کره ای از چین نوشت: این افراد از دیدگاه چین اقدام به فعالیت های تبلیغاتی مذهبی می کرده اند و به همین سبب از این کشور اخراج شده اند.
 
نشریه کره ای نوشت: افراد مزبور از دیدگاه چین قوانین مربوط به ادیان در این کشور را زیر پا گذاشته و در قالب مبلغان مذهبی فعالیت می کرده اند.
 
یکی از این افراد که دستگیر و سپس آزاد شده است، می گوید: اقدام چین نشان می دهد که این کشور تا چه حد برای مبلغان مذهبی سختگیری می کند.
 
با این وصف بسیاری بر این باورند که یکی از اصلی ترین علت های اخراج این افراد ناخرسندی چین از برنامه کره جنوبی برای استقرار سامانه موشکی آمریکا موسوم به «تاد» در این کشور تا پایان سال جاری میلادی است.
 
تارنمای "چاینا اید" هم می نویسد: چین پیشتر به کره جنوبی هشدار داده بود که خود را قربانی سیاست های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و کل منطقه نکند زیرا بزرگترین قربانی، خود این کشور خواهد بود.
 
در واکنش به اخبار منتشر شده، یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی که نامی از وی برده نشده، اعلام کرد: هنوز نشانه ای مبنی بر ارتباط مستقیم بین اخراج این مبلغان مذهبی و تنش های دو کشور بر سر استقرار سامانه «تاد» در شبه جزیره کره وجود ندارد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdciv3arut1awy2.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی