تاریخ انتشار۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 194089
آیت الله اراکی:

شریعت الهی تنها در سایه وحدت منطبق می شود

تنا – اختصاصی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه وحدت، خاطرنشان کرد: شریعت الهی تنها در سایه وحدت منطبق می شود.
شریعت الهی تنها در سایه وحدت منطبق می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز یکشنبه در دیدار با هیئتی از علما و اندیشمندان فلسطینی در محل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تبیین اهمیت نهادینه کردن وحدت در جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به آیه کریمه"ومااريد الا الاصلاح ماستطعت ..." وحدت، همان اصلاحی است که انبیاء و پیامبران برای آن مبعوث شدند.
 
وی افزود: محال است که در روی زمین دولتی واحد برگرفته از تمام انسانها شکل بگیرد مگر اینکه از هدایتگری قرآن و آموزه های پیامبر گرامی اسلام(ص) بهره مند گردد و با توجه به آیه "وما ارسلناك الا رحمة للعالمين" همه انسانها در سایه این رحمت متحد خواهند شد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تاکید کرد: همه فسادی که در زمین دامنگیر انسانها شده است زاییده تفرقه ای می باشد که از شریعت الهی فاصله گرفته است.
 
وی فراخواندن به وحدت را غیر سیاسی توصیف کرد و گفت: ما به دلیل اهداف سیاسی و یا در دوره زمانی مشخص، مردم را به وحدت فرانمی خوانیم بلکه معتقدیم "وحدت" واجب اول و شرعی است که لزوم تحقق آن بر گردن ماست.
آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به آیه " كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلَّا الَّذِينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ البينات..."اظهار داشت: این آیه بیانگر این نکته است که اولین حالتی که خداوند انسانها را آفرید حالت وحدت بود و پیامبران به منظور جلوگیری از تفرقه که بعدها به وجود آمد، مبعوث شدند.
 
وی همچنین بیان داشت: اختلاف در رای و دیدگاه در جامعه امری طبیعی است و به تفرقه امت و از هم پاشیدگی آن نمی انجامد اما آنچه باعث از هم گسیختگی امت اسلامی می شود این است که گروهی با گروه دیگر اختلاف یابند و آن چنان که رسول اکرم(ص) فرمود و مسلمانان را از آن برحذر داشت، این بود که: عده ای عده دیگر را تکفیر کنند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdciv5az3t1a3u2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی