تاریخ انتشار۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 216589

دستاوردهای جدید ارتش سوریه در شمال درعا

ارتش سوریه، تپه الهش و پادگان تیپ 82 در حومه شمالی درعا را پس از درگیری شدید با گروه های مسلح تروریست، به طور کامل آزاد کرد.
دستاوردهای جدید ارتش سوریه در شمال درعا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العالم، نیروهای ارتش سوریه، با آزادسازی پادگان تیپ 82 در حومه شمالی درعا، کنترل بخش شمال شرقی شهر شیخ مسکین را به دست گرفتند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین یک عراده تانک و دو خودروی حامل تیربارهای سنگین و دو سکوی شلیک موشک های ضد تانکِ گروه های تروریستی را در این عملیات منهدم کردند.

از سوی دیگر، در درگیری شدید ارتش سوریه با عناصر مسلح داعش در اطراف روستای مهین در حومۀ حمص، که با پشتیبانی هم پیمانان سوریه صورت گرفت، شماری از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.

در این میان، منابع آگاه در سازمان ملل از پایان یافتن مرحلۀ دومِ قرارداد مبادله ای خبردادند که با میانجی گری این سازمان، میان ارتش سوریه و هم پیمانانش از یک سو و گروه های مسلح صورت گرفت. این قرارداد مبادله، به قرارداد ِ الزبدانی – الفوعه کفریا معروف شده است.

مرحلۀ دوم اجرای این قرارداد، با رسیدنِ زخمی های فوعه و کفریا به دمشق و انتقال عناصر مسلح زبدانی به فرودگاه هاتای در ترکیه صورت گرفت.

مرحلۀ بعدیِ این قرارداد، ارسال کمک های انسان دوستانه به مناطق فوعه و کفریا از یک سو و به شهر مضایا از سوی دیگر خواهد بود.

 
https://taghribnews.com/vdcivqar3t1azw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی