تاریخ انتشار۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۱
کد مطلب : 266683

محکومیت فرماندار جاکارتا به اتهام توهین به قرآن

شورای قضاوت دادگاه شمالی شهر «جاکارتا»، پایتخت اندونزی، ۱۹ اردیبهشت‌ماه را زمان صدور حکم برای فرماندار این شهر به اتهام توهین به قرآن کریم اعلام کرد.
محکومیت فرماندار جاکارتا به اتهام توهین به قرآن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «باسوکی تجاهاجا پورناما»، نخستین فرماندار مسیحی شهر «جاکارتا»، پایتخت اندونزی است که دارای قومیت چینی بوده و ملقب به «آهوک» است.
 
وی شهریورماه سال گذشته در اظهاراتی گفته بود: مخالفان من برای انتخابات فرمانداران مناطق مختلف اندونزی که قرار است سال آینده میلادی برگزار شود، رأی‌دهندگان را برای جلوگیری از پیروزی من در یک دوره دیگر، با آیات قرآن کریم فریب داده و با تفسیر نادرست تأکید کرده‌اند که رأی‌دهندگان مسلمان باید کاندیدای مسلمان را انتخاب کنند.
 
این اظهارات فرماندار جاکارتا سبب شد که اعتراضات گسترده‌ای در این شهر صورت پذیرد و درخواست‌های زیادی برای محاکمه وی به دلیل توهین به ساحت قرآن ارائه شود.
 
در پی این اظهارات و اعتراضات گسترده مردمی، چندین جلسه دادگاه برای محاکمه وی برگزار شد و در نهایت شورای قضاوت دادگاه شمالی شهر جاکارتا، ۱۹ اردیبهشت‌ماه را زمان صدور حکم فرماندار این شهر دانست.
 
این در حالی است که فرماندار جاکارتا به دلیل اظهارات خود درباره قرآن، عذرخواهی و از شورای علمای مسلمان اندونزی و عموم مردم درخواست بخشش کرد، اما این عذرخواهی موجب آرام شدن مسلمانان این کشور نشد.
 
https://taghribnews.com/vdcivqarpt1aqq2.cbct.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی