تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰:۴۶
کد مطلب : 236785

معنا و مفهوم حضور ده ها میلیونی در راهپیمایی های روز قدس امسال

آنچه در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان امسال شاهد بودیم، بیانگر وجود نهضتی سراسری در جهان اسلام است که به رغم تلاش های تفرقه افکنانه سال های اخیر و با وجود خشن ترین و وحشیانه ترین تحرکات گروهک های ترویستی تکفیری، همچنان به راه پر فروغ خود ادامه می دهد.
معنا و مفهوم  حضور ده ها میلیونی در راهپیمایی های روز قدس امسال


بسمه تعالی
 

معنا و مفهوم  حضور ده ها میلیونی در راهپیمایی های روز قدس امسال

 
 
       اگرچه بسیاری از رسانه های وابسته به قدرت های استکباری و رژیم های دست نشاندهنده آنان در منطقه،  همچون سال های گذشته، از انعکاس خبرها و انتشار تصاویر حضور ده ها میلیونیِ  مسلمانان روزه دار در راهپیمایی های روز قدس امسال خودداری کردند، ولیکن این رویکرد آنان،  نه تنها به معنای کم اهمیت بودنِ این راهپیمایی های بسیار با شکوه نبوده و نیست، بلکه بیانگر  این امر است که، بانیان این رسانه ها از بازتاب آنچه به مناسبت روز جهانی قدس در بیش از 850 شهر ایران و بسیاری از پایتخت های کشورهای اسلامی به صحنه آمد،  نگران و بیمناک هستند و آگاهی عمومی از چند و چون این راهپیمایی ها را، عاملی برای فرو ریختن ذهنیت هایی می دانند که با  تلاش ها و هزینه های بسیار در خصوص به فراموشی سپرده شدن آرمان فلسطین در برخی از جوامع بوجود آورده اند.

 
       آنچه مسلم است راهپیمایی های شکوهمند روز جهانی قدس امسال، معانی و مفاهیمی بسیاری را که حاکی از موقعیت آرمان فلسطین در جوامع اسلامی و آمادگی توده های مردم برای استمرار انواع فداکاری ها  در این راه است، آشکار می کند و با توجه به اهدافی که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) برای برگزاری راهپیمایی های این روز (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ) ترسیم شده، ابعاد مردمی نهضت جهانی اسلام علیه استکبار و استعمار را در معرض دید جهانیان می گذارد.

 
       بنا به فرموده امام خمینی (ره)  «روز قدس تنها نقطه اشتراک مسلمانان جهان و کانون مشترک اعلام انزجار آنان از رژیم منحوس صهیونیستی نیست؛ بلکه «روز قدس روز دفاع از آزادی وآزادگی مسلمانان مظلوم جهان است».  روزی که «اتحاد و انسجام بین مسلمانان جهان در این روز بیانگر عظمت اسلام، در مقابل ابرقدرت‌ها و مستکبران جهان است»  و در یک جمله «این روز (یعنی روز قدس) روز عزت مسلمین است».

 
      با توجه با این مفاهیم، آنچه در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان امسال شاهد بودیم ( و همچنین آنچه به این مناسبت در روزهای بعد در کشورهای اروپایی شاهد خواهیم بود ) بیانگر  وجود نهضتی سراسری در جهان اسلام است که به رغم تلاش های تفرقه افکنانه سال های اخیر و با وجود خشن ترین و وحشیانه ترین تحرکات گروهک های ترویستی تکفیری ( که دست ساخته مشترک مثلث غربی، عربی وعبری است) همچنان به راه پر فروغ خود ادامه می دهد. یعنی همان نهضتی که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و  با وجود انواع توطئه های وسهمگین ترین هجمه های سیاسی وتبلیغاتی، همچنان به حرکت خود ادامه می دهد.


       در واقع راهپیمایی های روز قدس امسال، راز و رمز سست شدن و متزلزل شدن  پایه های رژیم های ارتجاعی و دست نشانده  غرب  را در منطقه آشکار کرد و ریشه های تحرکاتِ کاملا انفعالی آن ها را که در قالب وقایعی همانندجنگ یک سال و نیمه علیه مردم یمن و  سیاست های سرکوبگرانه در بحرین و با هدف مقابله با نهضت جهانی اسلام به اجرا در آمده، در معرض دید پژوهشگران وتحلیگران مسایل سیاسی قرار داد. بعبارت دیگر، راهپیمایی های روز قدس امسال برای باردیگر نشان دادکه نهضت جهانی اسلامی در راه رسیدن به اهداف بسیار والای خود از جمله آزادی فلسطین و رهایی مسجد الاقصی قبله اول مسلمین از چنگال خونین جنایتکاران صهیونیست،  همچنان پر رهرو است و این توده های بی ادعای مسلمان  هستند که از آن طرفداری می کنند.  


       واقعیت آن است که هر فریاد امروز مردم مسلمان علیه رژیم صهیونیستی و هر شعار آنان برای رهایی قدس از سلطه اشغالگرانه صهیونیست ها، به معنی نشانه رفتن کیان استکبار جهانی و مراکز قدرتی است که این رژیم جعلی را به وجود آورده و به منظور جلوگیری از احیای تمدن بزرگ اسلامی، از آن به صورت همه جانبه حمایت می کنند ودر حال حاضر نیز برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین، به گروهک های تکفیری وتروریستی متوسل شده اند. واین همان موضوعی است که در بیانات مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره شده است :


           مقام معظم رهبری: « دولت جعلی صهیونیست را که فلسطین را آن‌جور در غزّه و در منطقه‌ی ساحل غربی مورد فشار قرار داده است، چه کسی پشتیبانی میکند؟ چه کسی حمایت میکند؟ چه کسی جادّه را برای آنها صاف میکند؟ چه کسی پشت سر آنها می‌ایستد؟ قدرتهای غربی هستند که در رأس آنها هم آمریکا است؛ آن‌وقت در شعارهایشان، اظهارشان این است که ما با تروریسم مخالفیم، ما با داعش مخالفیم؛ و دروغ میگویند، خلاف واقع میگویند. آمریکا دولتی را که رسماً اعتراف می کند به تروریست بودن - یعنی دولت جعلی صهیونیستی - دارد حمایت میکند؛ صریحاً حمایت می کند؛ » 




 
https://taghribnews.com/vdcivqarwt1apy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی