تاریخ انتشار۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 202881
آیت الله اراکی در جمع فعالان قرآنی شهر دزفول:

فرهنگ اسلامی فرهنگ تعامل و محبت است/ ایجاد جامعه ای پر از ستیز از آثار فرهنگ غربی است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه فرهنگ اسلامی فرهنگ تعامل و محبت است، اظهار داشت: ایجاد جامعه ای پر از ستیز و دشمنی از آثار فرهنگ غربی است و این خلاف تعالیم قرآن و تعالیم رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است.
فرهنگ اسلامی فرهنگ تعامل و محبت است/ ایجاد جامعه ای پر از ستیز از آثار فرهنگ غربی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب که به دزفول سفر کرده است ظهر سه شنبه طی سخنانی در جمع فعالان کانون قرآن دزفول ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: یکی از سیاست های امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) ای بود که اولاد امام موسی کاظم(ع) در تمام نقاط عالم اسلام حضور پیدا کردند و به نشر محبت محمد(ص) و آل محمد (ص) پرداختند و نقش بسیار تأثیر گذاری در توسعه ولایت داشتند.
 
وی در ادامه سخنان خویش با بیان اینکه تمدن غرب جنایات زیادی در حق بشریت انجام داده است، اظهار داشت: تمدن غرب تلاش بسیار زیادی صورت داد تا ارزش ها را وارونه جلوه دهد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: تمدن غرب در راه بی اعتبار کردن ارزش ها، نابود کردن حق و حقانیت، تقدیس شکاکیت و نا مقدس جلوه دادن یقین، متلاشی کردن بنیاد فرهنگ انسانی در همه ابعاد آن و وارونه نشان دادن عدل تلاش های فراوانی از خود نشان داد.
 
آیت الله اراکی با انتقاد شدید از فرهنگ غربی اظهار داشت: این فرهنگ تلاش کرد در همه عرصه های فرهنگ و ارزش های اسلامی نفوذ کرده و به تخریب آن عرصه ها و بنیان ها بپردازد.
 
وی با تأکید دوباره بر اینکه بی دلیل نیست که می گوییم غرب در حق بشریت جنایت کرده است، افزود: فرهنگ غربی ارزش های خانواده را متلاشی کرد و زن که در محیط خانه مقدس ترین جلوه های انسانی را ارائه می دهد و محیط خانه را برای زندگی آرام فرزندان مهیا می کند و فرزندان خوب و صالح را تربیت می کند، تلاش کردند که کارها او را بی ارزش جلوه دهند.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه آیا مقدس تر از تربیت نسل کاری وجود دارد؟ اظهار داشت: فرهنگ غربی سعی کرد زنی که در خانه انسان های با اخلاق و با ایمان پرورش می دهد را تقبیح کند در حالیکه زنی که فرزند تربیت می کند هم معلم است و هم مجاهد.
 
وی با بیان اینکه جامعه ای که خانه های آن آباد باشد آن جامعه سالم است، افزود: آنقدر کار زن در خانه قدسیت دارد که بر اساس روایات نماز زن در خانه افضل تر از نمازش در مسجد است.
 
 آیت الله اراکی در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از رواج برخی فرهنگ های رایج غربی در جامعه ما، اظهار داشت: فرهنگ غربی فرهنگ رایج در جامعه ما را وارونه کرده است حتی بچه دار شدن زن را ننک جلوه داده اند در حالیکه بچه دار شدن یکی از مقدس ترین اعمال است.
 
وی افزود: در اسلام آنچنان "مادر" مقدس است که "مادری" سبب تام برای بهشت رفتن شمرده می شود به شرطی که آن مادر همسر آزار نباشد زیرا همسر آزاری اجر مادری را ضایع می کند. مادران مهربان اگر همسر آزاری نکنند بدون حساب و کتاب به بهشت می روند بنابراین مادر بودن در اسلام بسیار با ارزش است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: اینکه اسلام می گوید خانه مقدس است درست است یا آنچه غرب می گوید خانه زندان است، اینکه اسلام می گوید که مادری مقدس است و مزد آن بهشت درست است یا آنچه فرهنگ غربی می گوید که مادری ضد ارزش است، اینکه اسلام می گوید خدمت به شوهر بزرگترین جهاد است، این مسئله بیشتر جامعه را به عدل، پاکی و سلامت می کشاند یا اینکه آن تفکری که می گوید زن در خانه کلفتی می کند؟.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات زندگی غربی جدا کردن فرزندان از پدر و مادر است، اظهار داشت: یکی از خصومت هایی که فرهنگ غربی ایجاد کرد خصومت میان بچه و پدر و مادر است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی فرهنگ تعامل و محبت است، اظهار داشت: ایجاد جامعه ای پر از ستیز و دشمنی از آثار فرهنگ غربی است و دشمنی و ستیز؛ خلاف تعالیم قرآن، تعالیم رسول اکرم(ص) و تعالیم اهل بیت(ع) است.
 
وی در پایان با بیان اینکه یکی از بزرگترین نعمت های که مردم دزفول دارند برپایی جلسات قرآنی است، اظهار داشت: جلسات قرآنی در گسترش معنویت در شهر دزفول تأثیر گذار بوده است.
https://taghribnews.com/vdcivrarzt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی