تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 257881
//دو خبر از بحرین//

ادامه اعتراضات مردمی در بحرین/ ابرازنگرانی دیده بان حقوق بشر درباره احتمال اعدام دو مخالف دیگر در بحرین

پس از گذشت حدود یک هفته از اعدام سه جوان انقلابی بحرینی، همچنان موج اعتراض های مردمی در سراسر این کشور ادامه دارد.
ادامه اعتراضات مردمی در بحرین/ ابرازنگرانی دیده بان حقوق بشر درباره احتمال اعدام دو مخالف دیگر در بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پایگاه خبری مرآه البحرین گزارش داد، معترضان در این تظاهرات که در سنابس زادگاه شهیدان "سامی مشیمع، عباس سمیع و علی سنکیس" برگزارشد، با در دست داشتن تصاویری از این شهدا، جنایت جدید آل خلیفه را به شدت محکوم کردند.
 
در این تظاهرات که با حضور زنان، مردان و کودکان در سراسر این شهر برپا شد، شرکت کنندگان شعارهایی در مخالفت با حمد بن عيسى آل خليفه، پادشاه بحرین سردادند، چراکه وی با حکم اعدام این سه جوان موافقت کرده بود.
 
همچنین در منطقه "عکر" در جنوب شرقی منامه، معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند. نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان از گلوله های ساچمه ای و گاز اشک آور استفاده کرد.
 
ابرازنگرانی دیده بان حقوق بشر درباره احتمال اعدام دو مخالف دیگر در بحرین
 
در همین حال دیده بان حقوق بشر هم روزدوشنبه درباره احتمال اعدام دو بحرینی دیگر بدون رسیدگی به شکایت های آن ها درباره شکنجه و صرفا بر اساس حکمی که در شرایط ناعادلانه صادر شده است، ابراز نگرانی کرد.
 
دیده بان حقوق بشر در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد: به نظر می رسد دو بحرینی دیگر با خطر اعدام قریب الوقوع مواجه هستند، این در حالی است که مقام های بحرینی به اظهارات این دو نفر درباره شکنجه های صورت گرفته علیه آنان رسیدگی نکرده اند.
 
'محمد رمضان' و 'حسین علی موسی' دو متهم بحرینی اعتراف هایی را که مبنای حکم آن ها در دادگاه فاقد استانداردهای بین المللی قرار گرفت، رد کرده و حاصل شکنجه دانسته اند.
 
دیده بان حقوق بشر افزود: اعدام های 15 ژانویه (26 دی) 2017 نشان می دهد که حمد بن عیسی آل خلیفه حاکم بحرین حکم اعدام این دو بحرینی را نیز تایید خواهد کرد. این دو نفر هم مانند سه جوان دیگر که اعدام شدند، به دست داشتن در حادثه بمب گذاری سال 2014 متهم هستند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcivyarzt1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی