>> روز قدس روز قیام علیه ظلم جهانی است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۴
کد مطلب : 271786
امام جمعه گرگان:

روز قدس روز قیام علیه ظلم جهانی است

امام جمعه گرگان، گفت: روز جهانی قدس روز قیام و بیداری علیه ظلم و ستم جهانی است.
روز قدس روز قیام علیه ظلم جهانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان،«آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در خطبه های نماز جمعه بیست و یکم ماه مبارک رمضان شهر گرگان، اظهار کرد: روز قدس، روز دفاع از مظلومان عالم و مقابله با استکبار جهانی است، ما بنا بر دستور حضرت علی (ع) که فرمود:« کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» وظیفه داریم از مظلوم دفاع و با دشمن ظالم باشیم.

به گفته وی؛ ضروری است همه مردم عزیز برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و همه ملت های مظلوم جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت پرشور داشته باشند.  

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، محبت را بهترین عمل برای تربیت و تعالی مردم دانست و گفت: علمای اخلاق اذعان دارند محبت یکی از نکات بسیار مهم است، پیامبر اکرم(ص) ماموریت پیدا می کند و به مردم می گوید من از شما اجر و مزد نمی خواهم، به جز محبت به خاندانم که این یک جنبه تربیتی دارد.

وی، افزود: محبت یک اکسیری است که نظیر ندارد، محبت مثل چیزی است که وجود انسان را طلا می کند و کسی که واقعا دوست دار علی (ع) باشد مسلما این عشق و محبت خود به خود انسان را به سمت معبود می کشد.

به گفته وی؛ عشق را به اهل بیت و به علی (ع) و اولاد علی را به هر نحوی که می توانید به دست آورید، محبت سازنده ترین عامل در جامعه است، در دامن علی (ع) افرادی مانند حسن و حسین تربیت می شوند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری مراسم شب احیاء در استان، تصریح کرد: در شب 21 رمضان غریبانه و شبانه پیکر امام علی (ع) تشییع شد، کوفه مرکز حکومت امام علی بوده؛ اما فقط فرزندان و چند نفری همراه جنازه او بود، شبانه جنازه را به سمت بیرون کوفه حرکت دادند و جنازه را دفن کردند.

امام جمعه گرگان در ادامه با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان از عبارت «آتش به اختیار» استفاده کردند، تفسیرها و برداشت هایی نسبت به این جمله صورت گرفت که با توجه با نگاه رهبری کاملا نادرست بوده است، گفت: آتش به اختیار به معنای هرج و مرج و این که هر کس هر کار می خواهد بکند نیست، این مطلب، مطلب روشنی است حتی یک انسان معمولی هیچ گاه راضی به هرج و مرج نمی شود چه رسد به رهبر انقلاب.

وی، ادامه داد: این اصطلاح یک اصطلاح نظامی است در جایی که ارتباط قطع شود استفاده می شود برای اینکه نیروها با فکر و خلاقیت خودشان به هدف برسند و هیچ گاه به معنای هرج و مرج و یا کوبیدن قرارگاه مرکزی نیست، در فضای مجازی حرف های نادرستی مطرح شده بود و عده ای از فرمایشات رهبری سوء استفاده کردند برای توجیه برخی اقدامات و عده ای نیز آن را به هرج و مرج تفسیر کرده بودند که خواستم عرض کنم این برداشت ها اشتباه است.

به گفته وی؛ آتش به اختیار یعنی نیروها دست روی دست نگذارند و با فکر و خلاقیت خودشان در چارچوب قانون فعالیت داشته باشند، آتش به اختیار یعنی اینکه کسانی که در میدان هستند باید برنامه ریزی کنند؛ لذا مسائلی که در فضای مجازی است باید تمام شود.

آیت الله نورمفیدی با یادآوری اینکه 31 خرداد سالروز شهادت «دکتر چمران» است، ابراز کرد: امروز جوانان و جامعه ما باید از او الگو بگیرند، همان گونه که امام (ره) فرمود این شخصیت معلم مفید بود.
 
https://taghribnews.com/vdcivzarqt1ayy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی