تاریخ انتشار۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 201288
معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب؛

امام صادق الگوی مدیریت علمی کشور/ ضرورت ترویج فرهنگ رجوع مردم به علما

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که امام صادق(ع) فرهنگ ارتباط با علما را ترویج می‌کرد، گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و گسترش رسانه‌های شیطانی باید ارتباط با علمای دین را بیشتر و با رجوع به منابع مطمئن اعتقادات خود را تقویت کنیم.
امام صادق الگوی مدیریت علمی کشور/ ضرورت ترویج فرهنگ رجوع مردم به علما
حجت الاسلام صادق گلزاده، معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) آن حضرت را سمبل مدیریت، تدبیر، برنامه ریزی، مدیریت بحران و مهار فرصت ها دانست و گفت: مطالعه زندگی امام صادق(ع) برای روزگار ما بسیار مفید و کار ساز است و از ابعاد شخصیتی آن حضرت در شیوه مدیریت جامعه می‌توانیم بهره ببریم.

وی با اشاره به ظرفیت و جنبه علمی امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) اشراف کامل به مسائل علمی مختلف داشتند نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت هم به علم ایشان اعتراف کرده‌اند و ابو حنیفه در مورد امام صادق(ع) می‌گوید اگر دو سال شاگردی من در محضر امام صادق(ع) نبود از نظر علمی هلاک می‌شدم و به این درجه از علم نمی‌رسیدم و همچنین مالک ابن انس می‌گوید در مدینه که مرکز علمی آن زمان بوده مانند امام صادق(ع) وجود نداشته است.
 
حجت الاسلام گلزاده با اشاره به چهار هزار شاگرد امام صادق(ع)، علم بی کران ایشان را از نگاه شیعه متصل به علم خداوند دانست و گفت: از نگاه عادی و طبیعی امام صادق(ع) از منابع با ارزشی چون قرآن، صحیفه علویه، صحیفه فاطمیه که میراثی ارزشمند از حضرت فاطمه(س) بوده و همچنین صحیفه جبریه که از تعالیم انبیای خدا بوده بهرمند بوده‌اند و همین منابع برای یک دانشمند در هر زمانی کافیست تا اعجوبه زمان خود بشود.
 
وی با بیان این که پیروان امام صادق(ع) باید همت داشته باشند و برای رسیدن به علم تلاش کنند تا در دنیا از پیشرفت علم عقب نمانند، اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین علوم مختلف وجود ندارد و باید در همه علوم مانند پزشکی، فناوری، هسته ای و دیگر علوم به قله آن برسیم و در این صورت هیچ کس قادر نخواهد بود این علم را از انسان بگیرد و انسان هر چه اراده کند به آن می‌رسد.
 
معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب با تأکید بر تلاش امام صادق(ع) برای نشر علوم و تربیت شاگرد، افزود: باید علاوه بر کسب علم برای ترویج آن نیز تلاش شود تا بتوانیم سفره علم اهل بیت(ع) را در تمام دنیا پهن کنیم و مسلمانان دنیا  باید از لحاظ علمی در تمام دنیا سرآمد باشند.
 
حجت الاسلام گلزاده با اشاره به سیره امام صادق(ع) در زمینه تقریب مذاهب و تعامل سازنده بر مدار مشترکات بین مسلمانان، گفت: امام صادق(ع) سمبل وحدت و تقریب است و این وحدت در درس ایشان موج می‌زد و شاگردان با هر مبنای اعتقادی از درس ایشان استفاده می‌کردند.
 
وی با بیان روایتی از مهلب بن انیس در مورد کمک امام صادق(ع) به مسلمانان اهل سنت و انفاق به آنها، گفت: کمک به فلسطین ادامه راه امام صادق(ع) است؛ و باید با مبارزه با افراطی گری که نقشه دشمنان اسلام است تا مسلمانان را به کشتن و تکفیر یکدیگر وادار کنند؛ از ریختن خون مسلمانان بی گناه جلوگیری شود.
 
مبلغ و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که اهل بیت(ع) محور وفاق و همزیستی مسالمت آمیز بودند، خاطرنشان کرد: امروز ولایت فقیه می‌تواند محور وحدت باشد زیرا اهل سنت هم اطاعت از حاکم اسلامی را تکلیف می‌دانند و این یک فرصت است برای وحدت بین مسلمانان که باید از آن به درستی استفاده شود.
 
وی با اشاره به اهمیت ایمان افزایی و گسترش اخلاق در اندیشه امام صادق(ع)، گفت: امروزه برای پیروان امام صادق(ع) بد اخلاقی و بد حجابی و دیگر منکرات قابل قبول نیست و شیعیان حقیقی باید دغدغه اسلام و ایمان و توسعه اخلاق در جامعه را داشته باشند.
 
حجت الاسام گلزاده با بیان این که امام صادق(ع) فرهنگ ارتباط با علما را ترویج می‌کرد، گفت: امروزه این نیاز بیشتر شده است و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و گسترش رسانه های شیطانی باید ارتباط با علمای دین را بیشتر و با رجوع به منابع مطمئن اعتقادات خود را تقویت کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: نویسندگان حوزه دین باید زیبایی قلم را مدّنظر قرار دهند و با روش های نوین جذب مخاطب دانش‌های دینی را در قالب های هنری و رسانه ای در دسترس جوانان قرار دهند تا جوانان به دنبال جذابیت های کاذب رسانه های شیطانی قرار نگیرند.
https://taghribnews.com/vdcivzarvt1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی