تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 273153

​حمله هوایی به ساختمان قوه قضاییه ونزوئلا

سرنشینان یک فروند بالگرد ربوده شده متعلق به یکی از یگان های تحقیقاتی پلیس، با پرتاب نارنجک و شلیک گلوله، به ساختمان قوه قضاییه ونزوئلا در شهر کاراکاس حمله کردند.
​حمله هوایی به ساختمان قوه قضاییه ونزوئلا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت اطلاعات و امنیت ونزوئلا اعلام کرد: هلی کوپتر ربوده شده متعلق به یکی از یگان های پلیس تحقیقاتی بوده و خلبان آن هم "اسکار پرز" از خلبانان قبلی وزارت کشور ونزوئلا بوده که پس از جدایی از یگان خود به مخالفین پیوسته است.
 
پرز در پیامی تصویری در فضای مجازی با اعلام اینکه این اقدام برای حمایت از مردم و بازگرداندن دموکراسی به کشور بوده، گفته است:  من و همراهانم افرادی وطن پرست و آزادیخواه هستیم که با سایر نیروهای پلیس و یگان های نظامی مشکلی نداریم.
 
وی همچنین از مردم ونزوئلا خواسته است تا به تظاهرات و اعتراض های خیابانی خود علیه دولت فعلی ادامه دهند.
 
در عکس های منتشر شده از این بالگرد پرچمی با عنوان "آزادی 350" دیده می شود که اشاره به ماده شماره 350 قانون اساسی مبنی بر رسمیت نداشتن حکومتی است که به ارزش ها، اصول و ضمانت های دموکراتیک پایبند نبوده و حقوق بشر را نادیده می گیرد.
 
هم اکنون در اطراف کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا نیروهای ارتش و تانک ها مستقر هستند و دولت اعلام کرده است همه چیز تحت کنترل بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.
 
 نیروهای دولتی اعلام کرده اند به زودی این بالگرد را یافته و سرنشینان آن را دستگیر می کنند.
https://taghribnews.com/vdciwparpt1ayz2.cbct.html
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی