تاریخ انتشار۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۴
کد مطلب : 232059

برنامه‌ریزی ناکام النصره و داعش برای تصرف عرسال لبنان

تنا
اعترافات یکی از عناصر تکفیری به اسارت گرفته شده توسط نیروهای امنیتی لبنان در جریان «نبرد عرسال» پرده از حقایق جدیدی از جمله نقشه دقیق و از قبل برنامه ریزی‌شده النصره و داعش برای تصرف عرسال برمی‌دارد.
برنامه‌ریزی ناکام النصره و داعش برای تصرف عرسال لبنان
تحقیقات دادگاه نظامی لبنان در بازجویی از «عماد جمعه» پرده از حقایق جدیدی از حملات تروریستی گروه‌های مسلح تکفیری موسوم به «نبرد عرسال» برمی‌دارد.

در این تحقیقات روشن شد که ائتلاف گروه‌های جبهة النصره، داعش، سرایا الحسین بن علی، لواء الغرباء، گروه أبوعلی چچنی، گردان وأعدّوا، گردان الترکمان، تجمّع قارة، گردان الحمد، گردان الحق، درع الشریعة و صقور الفتح در سندی متعهد شده بودند، حملات تروریستی گسترده‌ای را به روستاها و شهرک‌های شیعی و مسیحی منطقه مرزی عرسال و همچنین نیروهای ارتش و امنیتی لبنانی مستقر در این منطقه انجام دهند.

روزنامه لبنانی السفیر طی گزارسی نوشت: اعترافات عماد جمعه، از عناصر وابسته ائتلاف تروریستی فوق تاکید می‌کند که سرکردگان این ائتلاف برنامه ریزی دقیقی را برای حملات زنجیره‌ای خود در منطقه عرسال انجام داده بودند که با ارسال خودروهای بمبگذاری شده به مناطق مختلف عرسال آغاز می‌شد، اما تدابیر امنیتی اتخاذ شده از سوی ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برسر مرزهای شرقی و هماهنگی‌های امنیتی صورت گرفته بین بیروت و دمشق موجب شد، این بخش از عملیات با شکست مواجه شود.

به همین منظور با ایجاد تغییراتی در نقشه گروه جبهه النصره در القلمون به سرکردگی تروریست معروف «ابو مالک التلی» موظف به انجام عملیات‌های تروریستی شد که استقرار و ثابت لبنان را هدف قرار دهد.

مقرر شد، این عملیات‌ از منطقه بقاع و شمال لبنان آغاز شود و هدف اصلی آنها ارتش و نیروهای امنیتی لبنان باشد تا با ایجاد رعب و وحشت، این نیروها وادار به عقب نشینی از این منطقه شوند و به این ترتیب اولین گام در راستای سیطره بر عرسال برداشته شود.

در مرحله دوم مقرر بود، منطقه القاع میدان عملیات تروریستی ابو مالک التلی باشد که هدف از آن گشودن راهی برای تردد و نقل و انتقال عناصر تروریستی و فراهم کردن آزادی تحرک آنها در محورهای عملیاتی فوق بود.

به این ترتیب اهداف عملیاتی گروه‌های تروریستی تکفیری دو پایگاه نظامی عین الشعب و سوید ارتش و هفت روستای شیعی حام، الخریبة، یونین، مقراق، اللبوة و البزالیّة و منطقة مرصدی الرعیان بود که دو تپه راهبردی این منطقه را شامل می‌شد تا با قطع راه‌های امداد و کمک رسانی ارتش لبنان امکان دفاع از این شهرک‌ها به طور کامل از بین برود.

براساس توافق، فرمانده این عملیات «ابوعبدالله»، یکی از سرکردگان جبهه النصره مشخص و مقرر شد، در حمله به شهرک‌های شیعی تمام ساکنان شیعی بالاتر از 15 سال این مناطق قتل عام و پیروان ادیان دیگر و نیروهای ارتش و امنیتی لبنان به اسارت گرفته شوند.
https://taghribnews.com/vdciwrar3t1apu2.cbct.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی