تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۲
کد مطلب : 260454
سازمان بین المللی مهاجرت:

یک و نیم میلیون پناهجوی عراقی به منازل اصلی خود بازگشته اند

"جوئل میل لن"سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت: یک میلیون و 500 هزار آواره عراقی از سال 2014 میلادی که در پی اشغال موصل از خانه و کاشانه خود آواره شده بودند، باردیگر به منازل خود بازگشته اند.
یک و نیم میلیون پناهجوی عراقی به منازل اصلی خود بازگشته اند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، میل لن تصریح کرد: شمار آوارگان عراقی در ژانویه 2014 بیش از سه میلیون نفر بود که این تعداد در سه هزار و 661 مرکز در عراق ساماندهی شده بودند.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در ادامه گفت: نسبت بازگشت آوارگان به مناطق و منازل خود در ماه میلادی گذشته از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بود و تنها در ماه ژانویه به حدود هفت درصد یعنی معادل 98 هزار و 964 نفر رسید.

میل لن با اشاره به این که در ماه های بهار و تابستان سال گذشته، بازگشت آوارگان به مناطق آزاده شده در استان الانبار آغاز شد، افزود: این استان عراق در ابتدای ماه فوریه 2017 با ثبت 73 هزار و 386 نفر، شاهد بالاترین بازگشت آوارگان به محل زندگی شان بود.

میل لن تأکید کرد که استان صلاح الدین از جمله شرقاط و تکریت، مناطقی است که کمترین تعداد بازگشت آوارگان را ثبت کرده است.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت گفت: چالش هایی را که مانع از بازگشت آوارگان به محل زندگی خود می شود، می توان شامل مسأله امنیت، خطر ناشی از مین های کار گذاشته شده و از بین رفتن کامل زیر ساخت ها از جمله منزل و املاک شخصی آوارگان برشمرد.

 
https://taghribnews.com/vdciwuar5t1aq52.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی