تاریخ انتشار۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۶
کد مطلب : 198454

افطار وحدت در مسجد شیعیان شهر برادفورد انگلیس

تنا-لندن
مسجد شهر برادفورد چندی پیش مورد حمله گروههای تکفیری قرارگرفته بود که واکنش های زیادی را در میان جامعه مسلمانان انگلیس به دنبال داشت.
افطار وحدت در مسجد شیعیان شهر برادفورد انگلیس
مراسم افطار وحدت در مسجد شیعیان شهر برادفورد انگلیس با حضور گروهها وموسسات مختلف شیعی و سنی به نشانه همبستگی بین مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن شب گذشته مراسم نمازجماعت وسپس صرف افطار در مسجد شیعیان شهر برادفورد انگلیس با حضور روحانیون و مومنان روزه دار از شیعیان واهل سنت برگزار شد.

در این مراسم که به همت چندین موسسه،سازمان و نهاد اسلامی از جمله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ،شورای مساجد شهر برادفورد ونیز بعضی از مراکز اسلامی وابسته به اهل سنت با هدف ایجاد همبستگی و وحدت بین شیعیان و اهل سنت برپا شده بود سخنرانان و روحانیون شیعه و سنی هریک در خصوص ضرورت حفظ وحدت و تاسی جستن از رهنمودهای قرآن وسیره پیامبر اکرم (ص) درجهت مقابله با حرکت های تکفیری ومبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش مطالبی را ایراد کردند.

آشناکردن کودکان وجوانان با آموزه های اسلام و افزایش شناخت آنان نسبت به اهداف گروه های تکفیری از جمله دیگر موضوعات مطرح سخنرانان بود.

سید علیرضا رضوی رئیس مجلس علمای شیعه اروپا،امام قاری آسیم رئیس مسجد مکی،مبین حسین از سازمان جوانان مسلمان بریتانیا،علی فاضل از تشکیلات اسلامی لاو محمد،فیاض مقال از شورای مساجد برادفورد،همچنین روحانیون مساجد محلی برادفورد وانجمن اهل بیت برادفورد ونیز گروه های کثیری از مردم از جمله شخصیت ها وسازمان هایی بودند که در این مراسم شرکت داشتند.

پس از سخنرانی شخصیتهای روحانی و مذهبی همه شرکت کنندگان در این مراسم اعم از شیعه وسنی در صفوفی واحد به امامت امام جماعت مسجد شیعیان شهر برادفورد نماز مغرب وعشاء را اقامه کردند.

این مراسم پس از صرف افطار در فضایی آکنده از صمیمیت و دوستی به پایان رسید.

مسجد شهر برادفورد چندی پیش مورد حمله گروههای تکفیری قرارگرفته بود که واکنش های زیادی را در میان جامعه مسلمانان انگلیس بدنبال داشت.
 
https://taghribnews.com/vdciwvaz5t1a352.cbct.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی