تاریخ انتشار۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 168754

همایش بین المللی علمای اسلامی گامی اساسی در جهت وحدت عملی

سعیدفانیان،مدیرعامل خبرگزاری تقریب
برگزاری همایش بین المللی علمای اسلام درحمایت از مقاومت فلسطین در تهران فرصت بسیار مغتنم واقدام عملی در خور اهمیتی برای وحدت جهان اسلام بود.
همایش بین المللی علمای اسلامی گامی اساسی در جهت وحدت عملی
علماء واندیشمندانی که از پنجاه و سه کشور مختلف جهان درهمایش بین المللی شرکت داشتند ضمن برشمردن چالش های موجود و درک درست از واقعیت های جهان اسلام در مقطع کنونی، نسبت به اشکال مختلف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم فلسطین وتوطئه آفرینی استکبار برای تفرقه افکنی در امت اسلامی هشدار دادند و بر حق مشروع مردم مظلوم فلسطین در دفاع برابر وحشی گری های اسرائیل غاصب تأکید کردند. در همایش علمای اسلام گام عملی برای وحدت جهان اسلام برداشته شد و ضرورت تأسیس جبهه علمای اسلام برای حمایت از مقاومت اسلامی که در برگیرنده اتحادیه علمای اسلام باشد مورد تأکید قرار گرفت. همایش تهران فرصت خوبی بود تا علماء و اندیشمندان از سراسر جهان به ابراز دغدغه های خود، طرح مشکلات جهان اسلام و جستجوی راه های رسیدن به وحدت درعمل و چگونگی حمایت از مردم مظلوم ومقاومت فلسطین بپردازند.
متأسفانه درکنار اقدامات غیر انسانی و ویرانگر رژیم صهیونیستی و حمایت بی چون و چرای استکبار جهانی بویژه آمریکا از این رفتار ظالمانه، تعدادی از دولت های کشورهای اسلامی خواسته یا ناخواسته درکنار جبهه استکبار ایفای نقش می کنند آنها نه تنها از آرمان فلسطین و مظلومین فلسطینی حمایت نمی کنند بلکه از هرگونه تصمیم گیری و حمایت جمعی علماء و اندیشمندان کشور خود در دفاع از مقاومت فلسطین نیز به روش های مختلف جلوگیری می کنند.
هم اندیشی متفکرین مسلمان در مقاطع مختلف و تحلیل و تبیین وقایع و تحولات روز جهان اسلام به خوبی رهبران اسلامی را با عمق توطئه ها آشنا می سازد و دست های پنهان ونامرئی را که با عناوین مختلف سعی در ایجاد تفرقه دارند برملا می سازد. جهان اسلام اینک بیشتر از هر زمان دیگر به واقع بینی و دور اندیشی رهبران و متفکرین اسلامی نیاز دارد تا با تشخیص درست شرایط، از هدر رفتن نیروها و تفرقه در امت اسلامی که خواست همیشگی دشمنان اسلام و مسلمین است، جلوگیری کنند. دشمن با ترفندهای مختلف وبهره گیری از انواع روش ها بویژه تبلیغات پیچیده رسانه ای سعی در جایگزینی موضوعات و مشکلات جدید در اذهان عمومی برای فراموشی آرمان فلسطین و اهداف عالیه دفاع از آن را دارد. دراین میان هماهنگی ، همفکری و توجه اندیشمندان مسلمان می تواند ضامن حرکت پایدار دفاع از مقاومت فلسطین ومظلومین مسلمان فلسطینی باشد . امری که استکبار با بکارگیری قدرت تبلیغاتی گسترده درجهان سعی در خارج ساختن آن از اولویت اول جهان اسلام دارد. بی تردید هوشیاری ، مراقبت و وحدت علماء و اندیشمندان اسلامی ضامن پایداری مقاومت فلسطین وپیروزی نهایی مبارزان مسلمان در سراسر جهان است.
https://taghribnews.com/vdciwvaz5t1aqy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی