تاریخ انتشار۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۷
کد مطلب : 231852
وزير فرهنگ تركمنستان در ديدار با رييس سازمان فرهنگ:

دولت تركمنستان از درخشش سينماي ايران در جهان به خود مي‌بالد

آناگلدي قاراجايف، گفت: دولت تركمنستان، از موفقيت‌هاي سينماي ايران در عرصه بين‌المللي و درخشش در جشنواره‌هاي بزرگ جهاني از جمله اسكار، خوشحال است و همراه با مردم اين كشور به اين موفقيت‌ها مي‌بالد.
دولت تركمنستان از درخشش سينماي ايران در جهان به خود مي‌بالد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آناگلدي قاراجايف، وزير فرهنگ تركمنستان كه به منظور حضور در روزهاي فرهنگي تركمنستان در تهران به كشورمان سفر كرده است، روز گذشته با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس اين سازمان ديدار و گفت‌وگو كرد.
 
ابراهيمي‌تركمان در سخنان آغازين خود در اين ديدار با ابراز خرسندي از برگزاي روزهاي فرهنگي تركمنستان در تهران، فرهنگ و هنر تركمنستان براي مردم ايران را بسيار ارزشمند دانست و از تلاش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي براي معرفي فرهنگ اين كشور، خبر داد.
 
وي در ادامه با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و تركمنستان، روابط خوبي در زمينه‌هاي گوناگون دارند، گفت: قدردان رؤساي جمهور هر دو كشور هستيم كه زمينه اين روابط را فراهم كرده‌اند.
 
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي همچنين با اظهار اينكه ايران در ميان كشورهاي همسايه خود بعد از عراق، بيشترين مرز مشترك را با تركمنستان دارد، افزود: روابط دو كشور بر پايه دوستي و احترام متقابل است. در ايران هم هميشه تلاش شده است تا تصوير بسيار روشن و مثبتي از تركمنستان در جامعه منعكس شود.
 
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: ايران و تركمنستان، شخصيت‌هاي مشترك بسياري همچون حاج يوسف همداني، ابوالفضل سرخسي، زمخشري، نجم‌الدين كبري و ... را دارند.
 
ابراهيمي‌تركمان با اشاره به فعاليت‌هاي برخي فعالان فرهنگي تركمن ايران براي معرفي تركمنستان با استفاده از انتشار كتاب و نشريات تخصصي، گفت: فعالان فرهنگي تركمن در ايران، به دنبال تقويت روابط دو كشور هستند.
 
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي همچنين خطاب به وزير فرهنگ تركمنستان، گفت: اميدوارم كه تلاش‌هاي شما معطوف به حضور فرهنگي ايران و تركمنستان در كشورهاي يكديگر باشد.
 
در ادامه اين ديدار، آناگلدي قاراجايف، وزير فرهنگ تركمنستان، برگزاري روزهاي فرهنگي تركمنستان در تهران را آغازگر فعاليت‌ها و مبادلات فرهنگي آينده دو كشور عنوان كرد.
 
وي همچنين با اشاره به سفر رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در بهمن‌ماه سال گذشته به تركمنستان براي شركت در هفته فرهنگي ايران، گفت: اطلاع دارم كه مطالب بسيار خوبي از اين سفر، شخصيت‌ها و ميراث فرهنگي و باستاني تركمنستان به زشته تحرير درآورده و در نشريات مختلف منتشر كرده‌ايد كه همين موضوع، سبب خرسندي ما در وازرت فرهنگ تركمنستان شده است.
 
قاراجايف همچنين با بيان اينكه روابط وزرات فرهنگ تركمنستان با رايزني فرهنگي ايران در اين كشور در سطح بسيار خوبي قرار دارد، ادامه داد: از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر روزهاي فرهنگي تركمنستان در تهران قدرداني مي‌كنيم.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيشرفت هنر سينما در ايران، اين اتفاق را مايه مباهات مردم و دولت تركمنستان دانست و گفت: دولت تركمنستان، از موفقيت‌هاي سينماي ايران در عرصه بين‌المللي و درخشش در جشنواره‌هاي بزرگ جهاني از جمله اسكار، خوشحال است و همراه با مردم اين كشور به اين موفقيت‌ها مي‌بالد.
 
وزير فرهنگ تركمنستان  در تأكيدي دوباره از همكاري و تلاش‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي براي برگزاري روزهاي فرهنگي تركمنستان در تهران، قدرداني كرد.
 
بنا بر اعلام اين گزارش، روزهاي فرهنگي تركمنستان در تهران از تاريخ 28 تا 31 ارديبهشت در فرهنگستان هنر، واقع در خيابان وليعصر (عج) و با شركت بيش از 50 هنرمند، شاعر و فرهيخته تركمنستان، برگزار مي‌شود.
 
https://taghribnews.com/vdciwzarrt1apv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی