تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 229170

فروش جزایر مصری به عربستان

منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی بر تامین منافع گسترده رژیم صهیونیستی از فروش جزایر مصری به عربستان و نظارت کامل نتانیاهو برامضای این توافقنامه تاکید دارند.
فروش جزایر مصری به عربستان
پیش از این وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از اطلاع نتنیاهو و نظارت وی بر توافق نامه فروش جزایر مصری دریای سرخ به عربستان با توجه به منافعی که در پی این توافقنامه عاید رژیم اسرائیل می شد و تاثیر آن برای پیش برد فرایند سازش خبرداده بود.
" موشه یعلون " در این باره گفته است توافقنامه فروش جزایر مصری با تایید و نظارت اسرائیل امضاء شد وعربستان طی فرایند خرید این جزایر به چارچوب توافق نامه کمپ دیوید پایبند بوده و به آن عمل کرده است.
" میخال یعری " کارشناس مسائل خاورمیانه تلویزیون رژیم صهیونیستی دراین باره گفت: توافق فروش جزیره های تیران و صنافیر میان مصروعربستان بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: عربستان سعودی به دنبال سازمان دهی جبهه یک پارچه در جهان اسلام برای رویارویی با خطر ایران و داعش است.
مصر می تواند در تحقق این آرمانهای سعودی به عربستان کمک کند و در وحدت بخشیدن به جهان عرب و اسلام برای رویارویی با این چالشها کمک کند.
وی بیان کرد: عملکرد عربستان در رسمیت بخشیدن به توافق نامه کمپ دیوید در چارچوب توافق خرید جزایر مصری نقطه جوهری و مهمی است؛ اما همچنان راه زیادی برای تحقق صلح بین اسرائیل و اعراب باقی مانده است.
مصر اخيراً با ترسيم مجدد مرزهاي آبی خود با عربستان سعودي، و همزمان با سفر ملک سلمان به قاهره در اواسط فروردین ماه امسال ، دو جزيره تيران و صنافير را به سعوديها داد كه اين اقدام با واكنش و اعتراض گسترده مردم روبرو شد.
جزیره تیران در ورودی تنگه تیران واقع است که خلیج عقبه را از دریای سرخ جدا می کند و 6 کیلومتر با ساحل شرقی سینا فاصله دارد و مساحت آن 80 کیلومتر است. جزیره صنافیر از سمت شرق در نزدیکی جزیره تیران قرار دارد و مساحت آن حدود 33 کیلومتر است.
https://taghribnews.com/vdciy3arut1arz2.cbct.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی