>> دیدار علما و خطبای تشیع جنوب هند با آیت الله اراکی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 259771

دیدار علما و خطبای تشیع جنوب هند با آیت الله اراکی

علما و خطبای تشیع ایالت های جنوبی هند روز شنبه با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب در شهر علی پور هند دیدار و گفتگو کردند.
دیدار علما و خطبای تشیع جنوب هند با آیت الله اراکی
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب در این دیدار که در حوزه علیمه باقر العلوم شهر علی پور برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه در قرآن کریم سه ویژگی و خصوصیت برای محمد(ص) و آل محمد اشاره شده است، اظهار داشت: طهارت، نور و علم سه ویژگی است که قرآن کریم به آن اشاره کرده است که اساس و بنیاد جهان آفرینش بر اساس این سه ویژگی می باشد.
 
وی با بیان اینکه طهارت اولین ویژگی است، اظهار داشت: منظور از طهارت معنی مطلق آن یعنی هم طهارت مادی و هم طهارت معنوی است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: وجود مقدس نبی مکرم اسلام که از معدن قدس الهی است عین طهارت است لذا بیت ایشان نیز مطهر است و از این خانه طهارت به بشریت منتقل می شود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه دومین ویژگی نور است، اظهار داشت: مسئله نور مسئله بسیار مهمی است؛ قرآن کریم می فرماید دو چیز بر انبیا نازل شده است یکی کتاب خدا و دیگری میزان که میزان با این نور حاصل می شود و نور است که میان حق و باطل تمییز قائل می شود.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه سومین ویژگی علم است، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید «فمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْك مِن رَّبِّك الحْقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَى  إِنمَا يَتَذَكَّرُ أُولُوا الأَلْبَابِ * الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ لا يَنقُضونَ الْمِيثَقَ».
 
وی با بیان اینکه هر سه ویژگی محلش اهل بیت رسول الله است، افزود: یکی از امتیازات اهل بیت این است که علمشان همراه با تقوا است و خصویت این علم این است که حیات آور است.
 
https://taghribnews.com/vdciy3arzt1awy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی