تاریخ انتشار۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۰۰
کد مطلب : 216273

وزیر اوقاف اردن با دبیر کل مجمع جهانی تقریب دیدار کرد

تنا-اختصاصی
آیت الله اراکی در دیدار با وزیر اوقاف اردن تأکید کرد: وحدت از اهم واجبات شرعی است و همه باید تلاش کنیم تا جهان اسلام به وحدت حقیقی برسد.
وزیر اوقاف اردن با دبیر کل مجمع جهانی تقریب دیدار کرد
  به گزارش خبرنگار تقریب، "هایل عبدالحفیظ یوسف داود" وزیر اوقاف اردن که جهت شرکت در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به ایران سفر کرده است عصر روز شنبه با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار دو طرف بر ضرورت وحدت جهان اسلام تأکید کردند و خواستار استفاده از  ظرفیت حداکثری برای تقویت و گسترش وحدت و جلوگیری از خشونت و درگیری مذهبی در جهان اسلام  شدند.
 
آیت الله اراکی در این دیدار تأکید کرد: وحدت از اهم واجبات شرعی است و همه باید تلاش کنیم تا جهان اسلام به وحدت حقیقی و وحدتی که رسول خدا(ص) به دنبال آن بود برسیم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب ضمن تقدیر از حضور وزیر اوقاف اردن در بیست و نهمین کنفرانس اسلامی اظهار داشت: اردن از ظرفیت بسیار بالایی برای حمایت از تقریب و ایجاد آرامش و صلح در جهان اسلام برخوردار است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه مشکلات و تنش های کنونی در سوریه و عراق سیاسی است، اظهار داشت: دشمنان اسلام تلاش دارند که درگیری های کنونی در عراق و سوریه را مذهبی جلوه دهند درحالیکه این درگیری ها کاملا سیاسی و دست ساخت دشمنان اسلام است برای نمونه مردم سوریه قرن ها بود که با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کردند و هیچ اختلافی نداشتند.
 
وی با تأکید بر اینکه تقریب در انحصار ایران نیست، اظهار داشت: هر کشوری که توانایی دارد تا سکان تقریب در جهان اسلام را به دست بگیرد ما آماده هستیم در این زمینه با آن همکاری کنیم.
 
"هایل عبدالحفیظ" وزیر اوقاف اردن نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران اظهار داشت: نیاز داریم که تلاش ها برای ایجاد وحدت و تقریب و جلوگیری از شعله ور شدن درگیری و تنش ها در منطقه بیشتر شود.
 
وی با بیان اینکه درگیری های قومی و مذهبی کنونی منطقه بی سابقه بوده است، افزود: با ایجاد تعامل و گفتگو میان گروههای مختلف اسلامی تلاش کنیم تا به وحدت واقعی دست یابیم.
https://taghribnews.com/vdciyqarpt1azr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی