تاریخ انتشار۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 196078

طولانی شدن جنگ یمن منجر به آسیب پذیری بیشتر عربستان می شود

تنا- اختصاصی
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه عربستان سعودی در یمن با شکست نظامی و سیاسی مواجه شده است، گفت: ریاض به دلیل انتقام گیری از انصار الله به سبب نپذیرفتن طرحهای سیاسی سعودیها در کنفرانس صلح ژنو، پیشنهاد آتش بس در ماه رمضان را نپذیرفت.
طولانی شدن جنگ یمن منجر به آسیب پذیری بیشتر عربستان می شود
 "حسن هانی زاده" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) درباره ادامه حملات عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن درماه مبارک رمضان گفت: عربستان سعودی درسه ماه حملات هوایی علیه مردم یمن باشکست سیاسی و نظامی و اخلاقی مواجه شده و نتوانسته است، دستاورد سیاسی و نظامی قابل قبولی داشته باشد.

وی ادامه داد: بیش از 6 ماه است که نیروهای زمینی ارتش عربستان در کنار مرزهای یمن به حالت آماده باش درآمده اند و عربستان سعودی به دلیل وحشت ناشی از ورود به یک باتلاق و یک جنگ فرسایشی در یمن، نتوانسته است نیروهای زمینی خود را وارد یمن کند؛ به همین دلیل با استفاده از نیروی هوایی به بمباران مردم یمن ادامه می دهد.

هانی زاده افزود: هدف عربستان سعودی که درسه ماه اخیر با استفاده از توان هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، مردم مظلوم یمن به ویژه زیدیها و شیعیان را بمباران می کند، تجزیه یمن به دو بخش شمالی و جنوبی و اشغال بخش حضرموت، یکی از مناطق نفت خیز یمن است و با این هدف درماه مبارک رمضان نیز حملات خود  را ادامه می دهد.

وی درباره کنفرانس صلح ژنو و برگزاری احتمالی کنفرانسی دیگر در زمینه بحران یمن، گفت:عربستان سعودی تلاش کرد تا نیروهای خودش را بر ملت یمن تحمیل کند اما هوشمندی انصارالله موجب شکست طرحهای سیاسی عربستان شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:هوشمندی انصار الله و مخالفت آن با طرحهای عربستان در کنفرانس ژنو، باعث شد که عربستان باوجود اینکه ماه رمضان است و باید آتش بس را می پذیرفت، برای انتقام گیری از مخالفتهای انصار الله به بمبارنهای خود علیه مردم یمن ادامه می دهد که این امر سرانجام به ضرر عربستان و پادشاه عربستان منجر خواهد شد.

هانی زاده ادامه داد: احتمال دارد که این کنفرانس باردیگر برگزار شود، اما از آنجایی که عربستان تلاش می کند "منصور هادی"رئیس جمهور مستعفی یمن را بر مردم یمن تحمیل کند، لذا هر کنفرانسی که عربستان در آن نقش تخریبی داشته باشد، نتیجه ای نخواهد داشت و تا زمانی که عربستان سعودی در مسائل داخلی یمن دخالت می کند، هر کنفرانسی محکوم به شکست خواهد بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: این روزها عربستان سعودی در سطح منطقه و جهان به شدت دچار انزوای سیاسی شده و نتوانسته است، دستاورد قابل قبولی در جنگ علیه یمن به دست بیاورد و در باتلاقی گرفتار شده است که خروج از آن برایش بسیار مشکل خواهد شد.

هانی زاده اظهارداشت: یمن و عربستان، الان به سمت یک جنگ فرسایشی حرکت می کنند با توجه به اینکه امکانات نیروی هوایی یمن بسیار محدود است، لذا ملت یمن تلاش می کند تا یک جنگ زمینی فرسایشی را بر عربستان تحمیل و با استفاده از موشکهای دوربرد به شهرها و مراکز و تأسیسات نظامی عربستان در نزدیکی مرزهای یمن حمله موشکی کند.

وی با تأکید بر اینکه طولانی شدن جنگ موجب آسیب پذیری بیشتر عربستان خواهد شد، تصریح کرد: عربستان سعودی به شدت از جانب نهادهای بین المللی مثل سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشر تحت فشار است.
 
https://taghribnews.com/vdciyqazvt1a3u2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی