تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۳
کد مطلب : 196375
آیت الله اراکی:

منابع مالی تروریست‌ها را کشورهای حاشیه خلیج فارس تأمین می‌کنند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایجاد بحران در منطقه، راه اندازی جنگ میان شیعه و اهل سنت، شکستن جنبش و مقاومت اسلامی علیه استکبار و صهیونیست و ... از جمله اهداف گروه های تروریستی است.
منابع مالی تروریست‌ها را کشورهای حاشیه خلیج فارس تأمین می‌کنند
آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب در گفتگو با خبرگزاری حوزه، ضمن محکومیت کشتار شیعیان مظلوم مسجد امام صادق(ع) کویت اظهار داشت: این اتفاقات از گذشته در حال رخداد بوده و روز گذشته در کویت، تونس و پاریس نیز شاهد آن بوده ایم.
 
وی ادامه داد: این همان چیزی است که علمای اسلام از جمله رهبر معظم انقلاب جامعه اسلامی را از آن بر حذر داشته و بارها بر این دشمنی ها تأکید داشته اند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: خطر حرکت های افراطی و جریانات تندرو از جمله مباحثی بوده که آیت الله العظمی خامنه ای  رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر جهان اسلام بر آن متذکر بوده و همگان را از آن بر حذر داشته اند.
 
اهداف گروهک های تروریستی از وقایع منطقه
آیت الله اراکی ابراز داشت: ایجاد بحران در منطقه، راه اندازی جنگ میان شیعه و اهل سنت، شکستن جنبش و مقاومت اسلامی علیه استکبار و صهیونیست و ... از جمله اهداف گروه های تروریستی می باشد.
 
وی خاطرنشان ساخت: امروز حرکت و نهضتی در میان جامعه اسلامی به راه افتاده که این آمادگی را دارد به امت واحده نیرومند تبدیل شود؛ به همین دلیل استکبار و گروه های تروریستی به دنبال آن هستند با انجام چنین حرکاتی ایجاد تفرقه کرده و مانع از پیدایش چنین امتی شوند.
 
با پوشاندن جامه عمل به سخنان رهبران اسلامی، قدرتی جهانی پدید خواهد آمد
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: اگر مسلمانان به آنچه که رهبران امت اسلامی از جمله امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید کرده اند، جامه عمل بپوشانند، شاهد پیدایش قدرتی جهانی در مقابل استکبار و صهیونیست بوده و سلطه سلطه گران را در هم خواهیم شکست.
 
آیت الله اراکی با اشاره به وظایف مسلمانان جهان اسلام، تصریح کرد: مسلمانان، هوشمندان و متفکران جهان اسلام،  باید دست به دست هم داده؛ به وحدت عمل کرده و از تنش ها دوری کنند؛ چراکه هر تنشی که به تفرقه کمک کند، قطعا خیانت به اسلام و مسلمین خواهد بود.
 
وی بیان داشت: همه باید در برابر این حوادث هوشمند بوده و ما را به همگرایی، یکدلی و وحدت فرا بخواند؛ چراکه یکی از راه های مقابله با خطر افراط گرایی و تکفیر، وحدت امت اسلامی است.
 
وظایف سازمان ها و نهادهای بین المللی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وظایف سازمان های بین المللی، اظهار داشت: سازمان های بین المللی باید دست از یاری جنبش های تکفیری و گروه های افراطی بردارند.
 
آیت الله اراکی ادامه داد: امروز رسانه هایی وجود دارند که در آتش تکفیر دمیده؛ از سوی قدرت های بزرگ حمایت شده و به تشویق جریان های سنی و تفرقه میان شیعه و اهل سنت می پردازند که نخستین وظیفه مؤسسات، کشورها و نهادهای بین المللی آن است که از این حرکت های تبلیغاتی جلوگیری کنند؛ چراکه رسانه برترین ابزار ایجاد تفرقه و گسترش حرکات افراطی می باشد.
 
وی ابراز داشت: خشکاندن منابع مالی و دست کشی از پشتیبانی گروه های تروریستی، از دیگر وظایفی است که نهادهای بین المللی داشته و باید به آن توجه داشته باشند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: متأسفانه گروهک های تروریستی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تأمین مالی شده و قطعا دستگاه های اطلاعاتی این کشورها می توانند از انتقال اموال برای پشتیبانی این گروه ها جلوگیری کنند.
 
آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان ساخت: نحوه انتقال پول از بانک ها به سوی گروهک های تروریستی، از جمله فعالیت هایی است که دستگاه های اطلاعاتی بر آن اشراف داشته و بر آنان پوشیده نیست؛ چراکه آنان سابقه پشتیبانی مالی 30 ساله از این گروهک ها در کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، عربستان و ... داشته و از تمام موارد مطلع می باشند.
https://taghribnews.com/vdciyqazwt1a3p2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی