تاریخ انتشار۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 190975

نقش موثر مسلمانان انگلیس در انتخابات/ ادامه عضویت در اتحادیه اروپا مهمترین رویکرد کاندیداها است

انتخابات عمومی انگلیس امروز درحالی آغاز شده است که ، نقش آرای مسلمانان در تشکیل مجلس عوام این کشور بارزتر از انتخابات پیشین است.
نقش موثر مسلمانان انگلیس در انتخابات/ ادامه عضویت در اتحادیه اروپا مهمترین رویکرد کاندیداها است

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در رای گیری امروز در انگلیس، تکلیف 650 کرسی مجلس عوام این  کشور و نیز دولت بعدی، روشن می شود.
بررسی ها نشان می دهد در 159 حوزه انتخابیه، شمار مسلمانان انگلیس به اندازه ای است که می تواند بر نتایج انتخابات اثر بگذارد و بدین ترتیب، یک چهارم از حوزه های انتخاباتی، متاثر از آرای مسلمانان خواهد بود.

در نیمی از این حوزه ها که به حوزه های مرزی مشهورند ، پیروزی نامزدهای احزاب گوناگون، پیشاپیش معین نیست و همین موضوع، خشم احزاب و رسانه ها راست و محافظه کار را برانگیخته است به گونه ای که روزنامه دیلی اکسپرس، هفته قبل نوشت اکنون یک چهارم از کرسی های مجلس انگلیس، در گرو آرای مسلمانان این کشور است و این واقعیت نشان می دهد که جامعه انگلیس با چه شتابی تغییر می کند.

روزنامه دیلی اکسپرس به نقل از نتایج بررسی انجمن هنری جکسون (Henry Jackson Society) نوشت آرای مسلمانان، به ویژه در حوزه های مرزی، بارزتر شده است.

دیوید کامرون، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس، به منظور کسب آرای اقلیت ها، وعده داده است در صورت کسب دوباره قدرت در انتخابات امروز ، نخستین وزیر آسیایی تبار یا سیاه پوست را وارد هیات دولت انگلیس کند.

اکنون بیش از چهار میلیون نفر از افراد واجد شرایط رای دهی در انگلیس، به عبارت دیگر یک دهم از رای دهندگان، زاده انگلیس نیستند و شمار مسلمانان، از سه میلیون نفر نیز گذشته است.


همچنین در انتخابات امروز رويکرد کانديدا نسبت به ادامه عضويت در اتحاديه اروپا جزو مهم ترين مسائل است.

ديويد کامرون، نخست وزير فعلي و نماينده حزب محافظه کار، وعده داده که در صورت انتخاب دوباره وي، در سال ۲۰۱۷ رفراندومي براي تعيين ماندن يا نماندن کشورش در اتحاديه اروپا برگزار خواهد کرد. بر خلاف کامرون، اد ميليبند از حزب کارگر اعلام کرده که در صورت پيروزي در انتخابات، برگزاري رفراندوم براي خروج از اتحاديه اروپا را گزينه اي درست نمي داند و آينده کشورش را در اتحاديه اروپا مي بيند و نه در بيرون آن.

به گفته ميليبند، حزب کارگر کشور را «براي سال ها به ناامني دچار نخواهد کرد و آينده اروپايي آن را به بازي نخواهد گرفت».آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و بانفوذترين رهبر اتحاديه اروپا از انگليس خواسته در اتحاديه اروپا باقي بماند. مرکل، با اين درخواست مي خواهد که توازن قوا بين سران حکومت و دولت هاي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا برقرار بماند.

در حال حاضر توازن قوا بين طرفداران دخالت دولت در اقتصاد (interventionism)، طرفداران حمايت از اقتصاد ملي در مقابل تجارت جهاني (protectionism) و طرفداران اقتصاد آزاد مثل بريتانيا و آلمان به خوبي برقرار است. آلمان نمي خواهد از اين نظر در اقليت قرار بگيرد و همچنين نمي خواهد بيش از اين دست به جيب شود. اگر بريتانيا از اتحاديه اروپا خارج شود، ماليات دهندگان آلماني که بيش از همه در تامين بودجه اتحاديه اروپا نقش دارند بايد بيشتر بار کسري بودجه اين اتحاديه را به دوش بکشند.
 
https://taghribnews.com/vdciyuazwt1a332.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی