تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۴
کد مطلب : 170175

هدف اصلی ائتلاف غرب و برخی کشورهای عرب علیه داعش چیست

تنا-لندن
تشکیل ائتلافی از کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس در غرب از یک سو و قطر وعربستان سعودی که در جهان عرب از حامیان این قبیل گروه های تروریستی در سوریه و عراق محسوب می شوند از سوی دیگر، مسلمانان را به ویژه در انگلیس، دچار بی اعتمادی نسبت به اهداف این ائتلاف کرده است.
هدف اصلی ائتلاف غرب و برخی کشورهای عرب علیه داعش  چیست
اقدامات ضد اسلامی داعش، پیش و بیش از همه برای مسلمانان جهان، شناخته شده است به گونه ای که تاکنون میلیون ها مسلمان، هزاران کارشناس اسلامی و صدها مرکز، حوزه، مسجد و نهاد اسلامی در سراسر جهان، این گروهک تروریستی را به دزدیدن نام اسلام و ریختن آبروی مسلمانان متهم کرده اند. کشتن مسلمانان و غیر مسلمانان، ربودن دختران و زنان و تجاوز به آنان، ایجاد فتنه و آشوب در کشورهای اسلامی، منحرف کردن افکار عمومی جهانیان و مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی، تبلیغات منفی علیه وجهه اسلام و مسلمانان، ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی، بخشی از اقدامات این گروهک باغی است. در این میان، تشکیل ائتلافی از کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس در غرب از یک سو و قطر و عربستان سعودی که در جهان عرب از حامیان این قبیل گروه های تروریستی در سوریه و عراق محسوب می شوند، از سوی دیگر، مسلمانان را به ویژه در انگلیس، دچار  بی اعتمادی نسبت به اهداف کشورهای عضو ائتلاف کرده است .
نگاهی اجمالی به مصاحبه هایی که شبکه های تلویزیونی انگلیس، همچون بی بی سی، آی تی وی و شبکه چهار با مسلمانان این کشور، درباره حمله ائتلاف ضد داعش به این گروه صورت می دهند بیانگر نوعی سر در گمی و البته تردید همراه با بی اعتمادی است. مسلمانان در تایید اقدامات آمریکا و متحدان غربی و عربی اش به داعش، موضع مشخصی نشان نمی دهند و گویی نمی دانند اگر از اقدامات ائتلاف ضد داعش حمایت کنند، آیا به نشانه حمایت از اقدامات کشورهایی همچون آمریکا و بحرین خواهد بود. آنان
از این که داعش سرکوب شود، شادند اما باور نمی کنند ائتلاف ضد داعش، واقعا در پی سرکوب این گروه باشد یا نمی توانند بپذیرند که ائتلاف امپریالیسم غربی و ارتجاع منطقه، با داعش مبارزه می کند.
در این میان چند نکته و سؤال اساسی ذهن مسلمانان در غرب را به خود مشغول کرده است . نخست اینکه نشانه های آشکاری وجود دارد که عامل اصلی شکل گیری و رشد گروه های تروریستی همچون داعش ،همین کشورهای غربی با حمایتهای مستقیم یا غیر مستقیم بعضی از کشورهای عرب منطقه بوده اند و در این ارتباط حوادث و اتفاقات سوریه گواه این مدعا است ، بطوری که مروری کوتاه بر خبرها و مطالب منتشر شده در رسانه های غربی طی دو ، سه سال اخیر این موضوع را بخوبی روشن می سازد .حال چه اتفاقی افتاده است که این کشورها اینگونه هراسان و مضطرب دنیا را به مبارزه با تروریستهایی دعوت می کنند که خود عامل بوجود آمدنشان بوده اند
نکته دیگر اینکه در چند ماه اول وحشیگری های داعش در عراق که منجر به کشته شدن افراد بیشماری اعم از زن و مرد ، پیر و جوان و حتی کودکان بی دفاع شد، این کشورها نه تنها هیچ واکنشی از خود نشان ندادند بلکه سلاح های پیشرفته آنها نیز در اختیار تروریستها قرار گرفت .
و بالاخره اینکه چرا جای کشورهایی که واقعا و بصورت اصولی با این گروه تروریستی مخالف هستند در این ائتلاف خالی است در حالی که همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده و هستند.
مجموعه این موضوعات موجب شده است که اینک مسلمانان بویژه در غرب بشدت به دیده تردید به اهداف ائتلاف شکل گرفته علیه داعش بنگرند و ذهن آنان به دنبال ان است که بدانند اهداف پشت پرده این ائتلاف چیست. 
محمدعلی قرآنی - خبرنگار تنا،لندن
https://taghribnews.com/vdciyuazwt1ayz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی