تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 258673

اعلام حمایت مردم نیومکزیکو از مهاجران مسلمان

بسیاری از مردم ایالت «نیومکزیکو» در جنوب آمریکا با ارسال ایمیل به مرکز اسلامی این ایالت، حمایت خود را از مسجد و مهاجران مسلمان اعلام کردند.
اعلام حمایت مردم نیومکزیکو از مهاجران مسلمان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری «koat»، به دنبال اجرایی شدن فرمان ضد مهاجرتی ترامپ، بسیاری از مردم ایالت نیومکزیکو با ارسال ایمیل به مرکز اسلامی این ایالت، خواستار کمک به مهاجران مسلمان شدند.
 
مردم این ایالت در ایمیل‌های ارسالی، ضمن حمایت از مهاجران، اقامت در منازل خود را به آن‌ها پیشنهاد داده و آمادگی خود را برای ارائه خدمات به آن‌ها اعلام کرده‌اند.
 
بسیاری از معلمان نیز با پیشنهاد آموزش رایگان زبان انگلیسی به کودکان مهاجر، خواستار سهیم شدن در ارائه خدمات به مهاجران مسلمان شدند.
 
«فیصل نابلسی»، مدیر مرکز اسلامی نیومکزیکو در این باره گفت: فرمان نژادپرستانه ترامپ برای مهاجرانی که به‌تازگی به شرایط آمریکا عادت کرده‌اند، شوک بزرگی بود.
 
وی گفت: بسیاری از آن‌ها هنوز انگلیسی نمی‌دانند و زمانیکه برای آن‌ها دستورات ترامپ را ترجمه کردیم، ترس و وحشت آن‌ها را فراگرفت.
 
نابلسی افزود: با همه اینها حمایت مردم باعث دلگرمی مهاجران شده است و بعد از حادثه تیراندازی مسجد «کبک» در کانادا، پلیس شهر «البوکرکی» نیومکزیکو، نیروهای گشت خود را در منطقه برای حفاظت از مسلمانان افزایش داده است.
 
وی با اشاره به دیدار «ریچارد بری»، شهردار نیومکزیکو با رهبران مسلمانان در روز دوشنبه، ۱۱ بهمن، اظهار کرد: شهردار متعهد شده است که از مسلمانان در برابر حوادث اسلام‌ستیزانه محافظت کند.
 
https://taghribnews.com/vdciyvarpt1awq2.cbct.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی