تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 278077

معاون نخست وزیر مالزی خواستار اتحاد و همکاری شیعیان و اهل سنت شد

معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی از شیعیان و اهل سنت به عنوان دو فرقه بزرگ اسلامی خواست با فراموش کردن اختلافات به خاطر اسلام و ایجاد اتحاد و همکاری، تصورات منفی مردم را از دین از بین ببرند.
معاون نخست وزیر مالزی خواستار اتحاد و همکاری شیعیان و اهل سنت شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، 'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی خطاب به شرکت کنندگان در نشستی از 38 کشور جهان، قرآن را عامل وحدت مسلمانان از فرقه های مختلف دانست و گفت: هدف ما صلح جهانی است.
 
وی گفت: اگر چه فرقه های مختلفی هستیم، اما یک خداوند داریم و کتاب هدایت همه، قرآن است.
 
به نوشته تارنماهای خبری 'سان دیلی' و 'فری مالیزیا تودی'، وی گفت: همکاری بین پیروان فرقه های اسلامی در تناسب با ارتقاء صلح جهانی است و باید این همکاری جایگزین مناقشه بین فرقه های متفاوت شود.
 
معاون نخست وزیر مالزی گفت: فارغ از اینکه ما اهل سنت و یا شیعه هستیم، باید برای اینکه این مذهب توسط دیگران مورد تمسخر قرار نگیرد، با هم همکاری کنیم.
 
وی گفت: ما به همان اندازه که مسئول حفظ برادری در میان خودمان هستیم باید با دیگران نیز اینگونه باشیم.
 
معاون نخست وزیر مالزی همچنین از همه مسلمانان خواست هر نوع تلاش انجام شده توسط رژیم اشغالگر قدس را برای انتقال پایتخت این رژیم به بیت المقدس متوقف سازند.
 
وی در محکومیت خشونت های رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان نیز گفت: ما به موضع خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه می دهیم.
 
'احمد زاهد حمیدی' تصریح کرد: ما باید دولت مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم. اجازه دهید فلسطینیان در مورد مسیر خود بر اساس دولتی که آنها انتخاب کرده اند، تصمیم گیری کنند.
 
https://taghribnews.com/vdciyvaryt1ayu2.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی