تاریخ انتشار۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 275179
آیت‌الله اراکی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد:

پیروزی انقلاب پیروزی جبهه حاکمیت خداست/ راه انبیا تفکر و تعقل است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: پیروزی انقلاب پیروزی جبهه حاکمیت خداست که تا سقوط نهایی جبهه استکبار ادامه دارد و تا به نتیجه کامل نرسد متوقف نمی‌شود.
پیروزی انقلاب پیروزی جبهه حاکمیت خداست/ راه انبیا تفکر و تعقل است
 به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت‌الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام جریان ایمانی بشر مورد تهاجم گسترده دشمنان قرار گرفته است، اظهار داشت: قرآن کریم کتابی است که دانش آنچه در گذشته رخ داده و دانش آنچه در آینده رخ خواهد داد را دارد و برای آن باید بتوانیم تحلیلی از جامعه کنونی بشر و رویدادهای کلان آن بر اساس آیات قرآن داشته باشیم تا تحلیلی از آینده داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه نبرد اصلی در جامعه بشر از آغاز تاکنون نبرد بین دو جبهه بوده است، افزود: جبهه‌ای که به فرمانروایی خدا معتقد بوده و فرمانروا را جز خدا کسی نمی‌داند و برای آن هرحکومتی و هر قدرتی باید با فرمانروایی خدا اداره شود و رسولان به عنوان فرمانروایان خدا معرفی شده‌اند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: در سوی دیگر جبهه، خط مستکبران است که دعوت به فرمانروایی هوای نفس می‌کردند و آن غیر از فرماندهی دل‌بخواهی نیست. اکنون در جهان کنونی جبهه آمریکا و همه پیروان آن‌ها می‌گویند  باید آنچه که ما می‌خواهیم عملی شود و به دلخواه و مصالح خود عمل می‌کنند.
 
آیت الله اراکی  اظهار داشت: جامعه آمریکا جامعه دموکراتی نیست و فقط پوششی از دموکراسی حاکم دارد که فریبکارانه است چرا که اختیار حکمرانی در آمریکا در دست چند فرد معدود سرمایه گزار کلان است و جنبش 99 درصدی آمریکا نیز به همین علت بود.
 
وی افزود: افعال جامعه آمریکا بازگو کننده رای مردم نیست چرا که همه عدالت و صلح می‌خواهند اما حکمفرمایی جامعه آمریکا بر اساس هوای نفس است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه حاکمیت فرعون چنین بوده است، افزود: فرعون نیز می‌گفت باید به آنچه من می‌پسندم به عنوان راه و مسیر زندگی عمل کنید و خرد مردم را با تبلیغات و فریب سبک می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه راه انبیا تفکر و تعقل است، گفت: پیامبران تاکید می‌کنند که باید برای خدا قیام کنید و آغاز هرجنبش و هرحرکت برای خدا و انگیزه الهی باشد و بعد از آن بیاندیشید.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: حاکمیت انبیا یعنی حاکمیت خردی که آزاد از هوای نفس باشد و آن آزادی که پیامبران برای بشر به ارمغان می‌آورند، آزادی خرد برای سنجش خوب است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: مهم‌ترین درگیری و نبرد و جبهه‌گیری جامعه بشری که کل نبردهای دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، حاکمیت فرمان خدا و فرمان مستکبران است و خداوند سرانجام این درگیری را به نفع صاحبان رسالت انبیا عنوان می‌کند.
 
آیت الله اراکی گفت: جریان این نبرد هرچند به پیروزی منتهی خواهد شد  اما این روند سنت دارد، گاهی زخم بر شما وارد می‌شود و دچار تحریم و محاصره‌ها می شوید اما اگر زخمی برمی‌دارید نشان می‌دهد که زخمی عمیق بر آنها وارد کرده‌اید.
 
وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب زخم عمیقی بر پیکره استکبار وارد شد و پاره بزرگی از دست استکبار جدا شد و شما ایران را از دست استکبار رهانیدید و با پیشرفت خود جنگ و توطئه های داخلی شروع شد و عزیزانی را از دست دادیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: نتیجه صبر و استقامت شما در 8 سال جنگ، این بود که جبهه استکبار در کل منطقه ریزش کرد و شما سنگر اول دشمن یعنی قدرت صدام را نابود کردید و کاری کردید که امروز جبهه استکبار در مرز صهیونیست ها و عربستان می‌جنگد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه گستره نیروهای انقلابی از ایران فراتر است و انقلاب صادر شده است، گفت: اکنون صدها هزار جنگنده سوری و عراقی بسیجی حزب‌اللهی هم تراز نیروهای خودی داریم و کاری کرده ایم که عربستان احساس خطر محاصره می‌کند.
 
وی با اشاره به قانون دوبخشی قرآن کریم گفت: یک قانون امهال و یا مهلت دادن مستکبران است که آنچه جرم می‌کنند، راه را برای خود باز می‌بینند و خدا این راه را برای آنان باز می‌گذارد و در استکبار خود تا آنجا که می‌شود، پیش می‌روند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تصریح کرد: همینکه پیمانه این سنت پر شد، سنت اخو یا مکافات است که مکافات خداوند شروع می‌شود و بسیاری از خردمندان با سقوط شاه و جبهه استکبار در ایران دانستند، سنت مکافات خدا آغاز شده است.
 
آیت الله اراکی افزود: پیروزی انقلاب پیروزی جبهه حاکمیت خداست که تا سقوط نهایی جبهه استکبار ادامه دارد و تا به نتیجه کامل نرسد متوقف نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: آنها جنگ نرمی شروع کرده‌اند که بنیاد و استراتژی آن جداکردن توده‌های مردم از رهبری الهی این جریان انقلابیست که با هر شیوه و هر طریق می‌خواهند توده قدرت از محور اصلی‌اش که معدن انرژی و سرچشمه جوشان این قدرت است جدا شود و در همین راستا به رهبر، روحانیت، مراجع، ارزش‌ها و باورها و بنیان‌های اعتقادی حمله می‌کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نبرد نرم دوم گروه گروه کردن جامعه ایرانیست یعنی پراکندگی به هر نحو ممکن یعنی بتوانند در این ستون مستحکم قدرتمند شکست ناپذیر به بهانه‌های مختلفی مثل وهابیت، افراطی‌گری‌های مذهبی، سست کردن بنیادهای اعتقادی، ایجاد محورهای کاذب و مذهب‌های ساختگی بتواند جمعی را جدا و خلل ایجاد کنند.

آیت الله اراکی گفت: گروهی تحت هر عنوان و هر لباس و هر فرمی در درگیری‌های سیاسی برای جلب توجه پشتیبانی ابر قدرت‌ها چراغی روشن می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: امروز باید خطر دشمن را متوجه شویم و خوب برخورد کنیم چرا که مبانی اعتقادی ما مستحکم‌ترین برهان و دلایل را دارد و آنقدر مستحکم است که هر کسی این فرهنگ را بشنود و فطرت پاکی داشته باشد، زانو می‌زند و تسلیم می‌شود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: جوانان باید برای شناختن فرهنگ معارف دینی وقت بگذارند و بدانند هیچ مقوله علمی برتر و سودمندتر از دانش معارف اهل بیت چه در اصول و فروع آن نیست.
 
https://taghribnews.com/vdciywar3t1ayz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی