تاریخ انتشار۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 277474

نشست قریب الوقوع وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در استانبول/ هنیه:نبرد دفاع از قدس و مسجد الاقصی ادامه دارد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تأکید کرد که نبرد دفاع از قدس و مسجد الاقصی ادامه دارد و این شهر نیازمند حمایت های سیاسی، مردمی و مادی همه ما است.
نشست قریب الوقوع وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در استانبول/ هنیه:نبرد دفاع از قدس و مسجد الاقصی ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان همکاری اسلامی، از نشست فوق العاده کمیته اجرایی این سازمان در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عضو در شهر استانبول ترکیه به منظور بررسی تحولات اخیر مسجد مبارک الاقصی و قدس اشغالی خبر داد.

این سازمان با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد:در این نشست که قرار است روز سه شنبه آینده برگزار شود، تداوم حمایت ها از اهالی قدس به منظور کمک به پایداری و ایستادگی آنها و حفظ هویت شان و نیز حمایت از مقدسات اسلامی در قدس شریف در سایه تحولات اخیر  مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سازمان همکاری اسلامی در این نشست پیام یکپارچه ای از سوی کشورهای جهان اسلام به جامعه بین المللی ارسال خواهد کرد و بر ضرورت الزام رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر سرزمین فلسطین به رعایت قطعنامه های بین المللی و توافقنامه ژنو و تمامی قطعنامه های مرتبط با مسأله فلسطین و به ویژه قدس که بخش جدایی ناپذیر اراضی اشغالی سال 1967 فلسطین است، تأکید خواهد کرد.

سازمان همکاری اسلامی در 24 ژوئیه گذشته نشست فوق العاده ای را در سطح نمایندگان کشورهای عضو در شهر جده برگزار کرد و اعتراض خود را نسبت به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی نشان داد.

خبر دیگر اینکه، "اسماعیل هنیه" روز گذشته در سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس در تظاهرات گسترده مردم ترکیه در استانبول که در حمایت از قدس و مسجد الاقصی برگزار شده بود، تصریح کرد: نبرد دفاع از قدس همچنان ادامه دارد و به پایان نرسیده است.

هنیه خاطر نشان کرد که تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس باطل است، زیرا موجودیت این رژیم در سرزمین فلسطین اساسا باطل و مردود است.
 
 
https://taghribnews.com/vdciyyar5t1ay52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی