تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : 281974

نماز وحدت آفرین عید سعید قربان در استان گلستان برگزار شد

تنا - استان گلستان
عید سعید قربان از اعیاد بزرگ امت اسلامی فرا رسید و مومنان نمازگزار در ساعات نخست صبح به مصلی های برگزاری نماز عید رهسپار شدند و نماز وحدت آفرین عید قربان را با حضور پرشور پیر و جوان در عیدگاه های استان گلستان برگزار کردند.
نماز وحدت آفرین عید سعید قربان در استان گلستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، خطیب نماز عید قربان بندر ترکمن، گفت: عید قربان یادآور سربلندی حضرات ابراهیم و اسماعیل (علیهم السلام) از آزمایش سخت الهی است، آزمایشی که هر کسی از عهده آن بر نمی آید و فقط انبیا و صالحان معصوم از عهده انجام آن بر می آیند.

«آخوند عبدالرشید بشاورد» در خطبه های نماز عید قربان بندر ترکمن، اظهار کرد: خداوند به حرمت این روز بزرگ، گناهان مسلمانان را که با ذبح قربانی به دنبال دوری از شیطان هستند عفو می کند.

این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با بیان اینکه ظلم 3 نوع است، تصریح کرد: یک نوع ظلم ظالم را خداوند هیچ وقت نمی آمرزد، ظلم دیگر را شاید ببخشد شاید نبخشد، ظلمی دیگر است که خداوند از آن چشم پوشی نمی کند و حق مظلوم را از ظالم می ستاند.

وی، افزود: خداوند از گناه شرک نمی گذرد، شرک جلی یعنی پرستش خالقی غیر از خداوند و آن شرک اکبر است.

خطیب نماز عید قربان بندر ترکمن با اعلام اینکه متاسفانه شرک خفی در بین ما انسان ها زیاد شده است، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرموده است: «در بین امتم از هیچ چیزی به اندازه گسترش شرک خفی ترس ندارم».

 وی، ادامه داد: مسلمانانی که نماز می خوانند و روزه می گیرند باید مواظب شرک خفی باشند که اگر عبادات به نیت ریا ادا شود شرک خفی است تمام عبادات و حسنات باید فقط برای کسب رضایت خداوند باشد.

به گفته وی؛ همه مسلمانان خالق زمین و آسمان ها را یکی می دانند و در توحید مشکلی ندارند، هدف همه انبیا در توحید یکی بوده است و رسول الله (ص) هم در رساندن و ابلاغ توحید موفق عمل کرده است.

با علم اطاعت خداوند محقق می شود

خطیب اهل سنت نماز عید قربان آق قلا، گفت: علم و علم آموزی در دین مبین اسلام از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است؛ زیرا با کسب علم می توان اطاعت و سرسپردگی پروردگار را به خوبی محقق ساخت.

«آخوند تاج محمد طعنه» در نماز عید قربان شهر آق قلا، اظهار کرد: توحيد در عبادت الهی به وسيله علم تحقق پيدا می کند و در يک کلمه خير دنيا و آخرت در سايه علم تحصيل می شود و شر دنيا و آخرت به واسطه جهل و نادانی تحقق پيدا می کند.

به گفته وی؛ وجود دانشگاه ها و مراکز علمی در منطقه باعث افزایش سطح علمی مردم آن منطقه می شود پس بر خیران و نیکوکاران لازم است برای ایجاد مراکز علمی مساعدت نمایند.

این روحانی اهل سنت گلستانی، کمک مالی در راه خدا را از جمله اسرار و حکمت های قربانی دانست و گفت: ذبح یک حیوان در راه خدا مظهر روحیه ایثار و گذشت بوده که خود از شعائر الهی است.

وی، ادامه داد: اطعام کردن گرسنگان از دستورات خداوند است و در عید قربان این فرمان الهی باید به خوبی به منصه ظهور برسد.

به گفته وی؛ بی گمان فلسفه قربان، سر بریدن نیست؛ بلکه دل بریدن از هر چیزی که به آن تعلق داری و دل بریدن از هرچه تو را از خداوند می گیرد.

حفظ وحدت و همبستگی موجب نجات مسلمین است

امام جمعه رضا آباد، گفت: مسلمین برای رهایی از یوغ مستکبران چاره ای جز اتحاد و همدلی با هم ندارند.

«مولوی عبدالغفور جمال زایی» در نماز عید قربان با تبریک این عید بندگی، اظهار کرد: متاسفانه امروز مسلمانان مظلوم میانمار به ناحق و ظالمانه توسط بودائیان افراطی کشته می شوند.

به گفته وی؛ مردم فلسطین سال های سال زیر ظلم سلطه صهونیست های اشغالگر زندگی می کنند بر مسلمانان لازم است با وحدت و همبستگی نجات بخش مردم مظلوم جهان باشند.
 
سران کشورهای اسلامی و سازمان های حقوق بشر علیه دولت میانمار قطعنامه صادر کنند

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان آزادشهر با اشاره به جنایات دولت میانمار مبنی بر کشتار مسلمانان مظلوم روهنگیا، ضمن انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و سران کشورهای اسلامی، از آنان خواست علیه جنایت های دولت میانمار قطع نامه صادر کنند.

«مولوی عبدالکریم ریگی» در مراسم امروز نماز عید سعید قربان شهرستان آزادشهر، اظهار کرد:  مسلمانان همواره در دنیا مظلوم واقع می شوند، طبق آمارهای غیر رسمی در میانمار ظرف سه روز، چندین هزار نفر کشته  و یا زنده زنده در آتش سوزانده می شوند، سازمان های حقوق بشر کجا هستند که بر علیه چنین جنایتی قطعنامه صادر کنند؟

به گفته وی؛ اگر در نقطه ای از دنیا یک گونه از حیوانات مورد آزار و اذیت قرار گیرد تمام دنیا علیه آن بیانیه و قطعنامه صادر می کنند، اما در میانمار که انسان ها به راحتی تلف می شوند دنیا در سکوت بسر می برد.

مولوی ریگی، پیروی از مبانی شرعی را عامل دوم استقامت دانست و گفت: مومن در مناسبت های جشن و سرور و همچنین هنگام حزن و اندوه باید پیرو شريعت اسلام باشد، بر حلال و حرام اسلامی پایبندی کند، زیرا تبعیت از شریعت، نجات بخش مسلمانان است.
 
https://taghribnews.com/vdciyzar5t1av32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی