تاریخ انتشار۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : 221376
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی محمدی و اسلامی بود/ عزت مسلمین به وسیله مومنین بازخواهد گشت

تنا – اختصاصی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را آغازگر عزت مسلمین در جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی نه تنها ایرانی، بلکه محمدی و اسلامی بود.
انقلاب اسلامی ایران، انقلابی محمدی و اسلامی بود/ عزت مسلمین به وسیله مومنین بازخواهد گشت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی شامگاه چهارشنبه در سخنانی در مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران که در حسینیه امیرالمومنین دولت آباد برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی اتقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد این انقلاب به قیام صاحب الزمان(عج) پیوند خورده و زمینه ساز ظهور امام مهدی(عج) شود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام، اظهار داشت: مفهوم مهمی در قرآن کریم وجود دارد که با واقعیت امروز جهان اسلام و تاریخ معاصر منطقه ارتباط دارد و آن مفهوم عزت در برابر ذلت است.
 
وی افزود:یک سنت الهی که قران کریم نیز بر آن تاکید دارد این است که کسانی که در جبهه انبیاء قرار دارند و دین خدا را نصرت و یاری کنند، پیروز خواهند بود.
 
آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به آیات مربوط به سرگذشت قوم بنی اسرائیل، بیان داشت: فرعون طاغوتی بود که قدرت اول آن دوران لقب داشت و برای استمرار حاکمیت خود دست به انواع جنایتها زد؛ اما خداوند در نهایت تمام نعمتهای خود را به قوم بنی اسرائیل عنایت کرد و به آنها عزت داد چون در ابتدا از حضرت موسی(ع) پیروی کردند اما در ادامه از دستورات الهی و پیامبرشان سرپیچی کردند و به ذلت دچار شدند.
 
وی افزود: درتاریخ اسلام نیز نمونه های بسیاری وجود دارند که مسلمین عهد خود را با خدا و رسولش شکستند و از اطلاعت او سرباز زدند که در مسئله قیام امام حسین(ع) نمود عینی یافت و در حالی که رسول خدا(ص) سفارش بسیاری در مورد لزوم نصرت فرزند بزرگوارش به مسلمانان داشت ولی آنها از اوامر پیامبر(ص) سرپیچی کردند و جهان اسلام از آن دوران تاکنون به ذلت دچار شد.
 
دبیرکل مجمع تقریب در ادامه خاطرنشان کرد: در قرن اخیر علامات ذلالت بیش از پیش نمایان شد و نمونه بارز آن اشغال فلسطین به دست عده ای بی هویت است و اوضاعی که امروز مسلمانان با آن دست به گریبان هستند از دوران بنی اسرائیل و ذلت آنان، بدتر است.
 
وی افزود: یکی از دلایل اساسی که مقام معظم رهبری بر مسئله فلسطین اهتمام دارند این است که این مسئله یکی از نمادهای هویت اسلامی است؛ اما باتوجه به وعده الهی، عزت از دست رفته مسلمانان باردیگر بازخواهد گشت و انقلاب اسلامی ایران که انقلابی محمدی و اسلامی بود سرآغاز این بازگشت خواهد بود.
 
آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به موفقیتهای مسلمانان و مومنان در کشورهایی مثل لبنان، سوریه، عراق، یمن و... گفت: این موفقیتها، افقهای روشنی را برای بازگشت عزت مسلمین می گشاید و شعار هیهات منا الذله که مبنای انقلاب اسلامی ایران براساس آن شکل گرفت اینک به عنوان راهکاری برای مقابله با تکفیریها مطرح می شود.
 
وی تاکید کرد:انقلاب اسلامی ایران انقلابی بر ضد ذلالت بود و ما یقین داریم پیروزی که در انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم، باردیگر بدست مومنان در دیگر کشورهای منطقه نیز محقق خواهد شد.

 
https://taghribnews.com/vdciyzarqt1arp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی